Po letech, kdy se šířky sportovních UTV jen pořád rozšiřovaly, přišel obrácený gard. Majitelé UTV totiž pořád chtějí jezdit do amerických ATV parků, kam se s ničím širším než 50 palců přes bránu nedostanete…
Arctic Cat tak neváhal a postavil hubenou verzi buginy Wildcat. I když slovo „verze“ zrovna neodpovídá skutečnému stavu, protože jde o úplně nový stroj, včetně motoru – Wildcat Trail 700.
Základním Polarisům RZR 800 a RZR 570 tak přibyla nepříjemná konkurence v segmentu, kde si zatím pohodlně kralovali a asi moc nečekali, že se do toho pustí zase někdo další. Stalo se.
Wildcat Trail 700 má sice podobný, ale konstrukčně upravený rám jako litr, stejné nejsou ani kapoty. Užší a jednoduší tu jsou i nápravy – např. zadek má tradiční lichoběžníkové uspořádání na rozdíl od většího litru. Asi nejzajímavější je ale motor – paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 700 ccm (litr je véčko) by se spíš dal na první pohled zařadit do konkurenční polarisí rodiny. Moderní agregát se chlubí čtyřventilovým rozvodem, dvěma vačkovými hřídeli v hlavě nebo vstřikováním benzinu. Výsledkem je udávaný výkon přes 60 koní, který slibuje v lehkém vozítku slušnou zábavu (při vlastní hmotnosti pod 450 kilo by měl malý Wildcat mít v celém segmentu nejlepší poměr váha/výkon, váha stroje je tu navíc rozložena v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy a posádka k tomu ještě sedí o cca 7,5 cm níž než u konkurenčního RZR). Rychlé rozjezdy by měl mít na svědomí variátor značky TEAM Rapid Response, který se osvědčil už ve Wildcatu X 1000. Pohon je tu samozřejmě rozdělený mezi obě nápravy, tak jako u většího jmenovce.
Na RZR míří Wildcat i lepším podvozkem – vpředu má zdvihy 254 mm (RZR 800 229 mm), vzadu je zase o kousek lepší (267 mm proti 254 u polára), navíc k tomu AC přidává lepší tlumiče Fox. S padesátipalcovou šířkou (127 cm) to nebude stejně jako RZR 800 kdovíjak o stabilitě v zatáčkách, ale díky dlouhému rozvoru (skoro o 20 cm delší než u RZR 800) by měl být Trail stabilnější aspoň ve vyšších rychlostech.
Základní výbava stroje čítá: dveře, slušné sedačky, LEDky vzadu, novou přístrojovku apod. Kdo bude chtít lepší výbavu, může si objednat Wildcat Trail XT 700, kde budou navíc hliníky, barevné sedačky nebo metalíza.
Technické údaje:
Motor: vodou chlazený dvouválec
Rozvod: DOHC/4
Zdvihový objem: 700 ccm
Vrtáníxzdvih: 76,9 x 75,3 mm
Max. výkon: přes 60 k (přes 44 kW)
Plnění motoru: EFI
Převodovka: CVT
Pohon: 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu: hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu: 25×8-12 / 25×10-12
Rozměry dxšxv: 2807 x 1270 x 1633 mm
Rozvor: 2149 mm
Světlá výška: 254 mm
Zdvih kol vpředu/vzadu: 254/267 mm
Suchá hmotnost: 450 kg
Nosnost korby: 136 kg
Nádrž: 28 l
Text: Wolf
Fotky: Arctic Cat
Předchozí článek