Can-Am s velkou slávou představil sériový Maverick X 1000 ds Turbo s výkonem 121 koní, tedy o 20 koní vyšším, než má standardní verze. Proti některým úpravám to je ale pořád čajíček…
Americkým specialistou No.1 v turbech pro UTV je firma MCX-USA. Ta spojila síly s týmem HCR Racing a postavila oturbeného Mavericka. Každý, kdo už někdy jezdil s UTV v dunách, si umí představit víc koní pod kapotou, u litrového Mavericka to platí taky, i když jde o jeden z nejsilnějších náklaďáčků na trhu…
Turbo kit od MCX nakopává litrový Rotax až na výkon 180 koní, přidává tedy plných 79 koníků navíc! To s sebou samozřejmě přináší potřebu výměny vnitřních komponentů motoru – kované nízkokompresní písty CP-Carrillo, mezichladič stlačeného vzduchu, větší vstřikovače a silnější benzinová pumpa. Zvýšeny byly i otáčky motoru – omezovač zasáhne až při 8500 ot./min.
HCR dodal podvozkový kit, který Mavericka rozšiřuje o 10 cm na každé straně a zároveň prodlužuje rozvor o 7,5 cm pro lepší stabilitu (5 cm dopředu a 2,5 vzad). K tomu se ještě přidávají kola MSA M21 Lok a velké 30palcové gumy.
I přes výrazně vyšší gyroskopický efekt a větší masu na každém kole s tímhle vozítkem nemá turbený Rotax nejmenší problém. Naladění motoru je navíc použitelné i před extrémní nárůst výkonu. Podvozek je pak kapitola sama pro sebe – je vidět, že v HCR rozhodně ví, jak se to dělá…
Fotky: UTVGuide.net
Předchozí článek