Tomcar: Taky UTV. . .

od
0 komentář

img_9183Tomcar sice u nás zná málokdo, ale ve Státech to je značka s dlouhou tradicí, jejíž kořeny sahají až do roku 1967, deset let před tím, než byl postavený první prototyp terénního vozítka.

 
 
 
Tehdy bylo při nejmenované tajné akci vysazeno komando parašutistů na nepřátelském území. Spolu s vojáky bylo shozeno i šest Jeepů Willy´s. Všechny se ale při dopadu rozbily… Naštěstí se mezi vojáky našel jeden schopný mechanik, který dokázal ze dvou rozbitých Jeepů sestavit jeden funkční a komado mohlo splnit misi…
pc122843Deset let poté ten voják postavil první Tomcar – odolný a všestranný terénní vůz schopný paravýsadku z letadla. Filozofie je jednoduchá – všechny podstatné díly vozidla jsou snadno přístupné a hlavně snadno opravitelné nebo vyměnitelné i pod nepřátelskou palbou! upclose-clean-bottom-viewZákladní komponenty jsou tu symetrické a stranově zaměnitelné, což redukuje skladové požadavky, urychluje opravy a zjednodušuje údržbu.
Výrobce zároveň udává, že Tomcar je nejodolnějším a nejsilnějším vozidle své třídy – má celoocelový svařovaný rám s integrovaným bezpečnostním rámem, pevnou střechou, žádný přišroubovaný rám jako na klasických UTV. Auto prostě vydrží víc než jeho posádka.
tm2_blank_backgroun tm4_blank_backgrounU Tomcaru pořád probíhá vývoj a za všechno mluví objednávky od různých armád a bezpečnostních sil všude po světě. Vozidla jsou dostupná i pro civilní sektor.
Aktuálně Tomcar produkuje pět modelů: TM2, TM4 (čtyřmístný), TM5, TM6 (šestimístný) a hybridní TA34. Jako pohon mu slouží litrové benzinové čtyřválce, naftové 1,4. Převodovku nahrazuje variátor. Jako finální převod má každé zadní kola vlastní řetězový převod v olejové lázni. V jednoduchosti je krása i síla, takže žádný 4×4 se nekoná, stačí dobré gumy a uzávěrka zadního diferáku.rifle-fire cimg2275
K tomu je možné si v arizonském Phoenixu, kde Tomcar sídlí, objednávat takové špeky, jako je druhá nádrž, speciální výbavy i nátěry…

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

fifteen − thirteen =