Po letech dohadů utnul taiwanský výrobce spekulace o litrové kolce až letos. Blade litr se skutečně narodil a už jezdí.
Kdo čekal revoluci, trochu posmutněl, protože designéři si moc práce nedali a naházeli na litra plasty, displej, kola, gumy bighorn, ovladače a prakticky všechno z pětikila. Trochu je jiná maska a zadek, výfuk asi z targeta, jinak to je 1:1.
Zajímavější věci se měly odehrát pod tím. Dvouválcový litr – kopie Rotaxu, má mít asi 83 koní a to je ještě o jednoho koně víc než Can-Am… To samo o sobě vzbuzuje pochybnosti, ale TGB ukazuje i graf z brzdy, kde to tak vypadá. Pravdu tedy ukáže až reálná jízda a případně přeměření na dynu. Jestliže ale skutečně bude Blade na kola posílat tyhle koně, tak bude potřeba sakra povedený podvozek, ten původní totiž stačí tak na několikakoňového půllitra, ale o hodně víc než dvojnásobek – to už je silný kafe… Na fotkách TGB ukazuje nádobkové tlumiče se slušným průměrem, tak se nad tím asi někdo zamýšlel – je to ale luxusnější verze LX, běžná EX má obyčejné tlumiče.
Jestliže Blade 550 nebyl žádnej sušinka a jeho motor měl vždycky dost práce s takovou váhou, litr na tom nebude o moc jinak. V základu to váží 403 kilo, verze s posilovačem a lepším podvozek EVO-R 433 kg, takže docela tank – Outlander MAX 1000 mimochodem váží o cca 60 kilo míň. Ale má zase o jednoho koně míň 🙂
Na Motosalonu ukázal dovozce zřejmě prototypovou čtyřkolku, protože zpracování ještě nebylo moc dotažené a třeba plasty moc nelícovaly, nádrž svařená z plechu a s oky na šrouby, které evidentně nepatřily tomuhle stroji. Zřejmě definitivní bude podoba pohonu 4×4 – stejně jako 550 má i litr jednoduše řešené uzávěrky – diferenciály má vpředu i vzadu a obě uzávěrky ovládají jednoduché serva s bowdenem a západkou do difu. Diferenciály byly vždycky slabší stránkou TGB, uvidíme, jak na nich inženýři zapracovali u litru.
Litr versus půllitr, aneb najdi 5 rozdíllů:
Předchozí článek