Před čtyřmi lety uvedla značka SMC svou první velkou čtyřkolku – Jumbo 720R, jednu z nejlépe ovladatelných čtyřkolek na trhu. Standard Motor Corporation nenechala vývoj motoru kolky náhodě a práci na něm zadali specialistům z tchajwanského institutu ITRI.
Výsledkem je točivá a silná sedmistovka výkonově na úrovni velkých světových značek, která využívá celé řady renomovaných japonských komponentů (píst R.W., pístní kroužky Riken, spojkový set Fuji, ložiska Koyo a NTN, řemen variátoru Bando, karburátor Mikuni, startér a alternátor Shinin a další).
SMC si nechávala vstřikování až na dobu, když to s karburátorem už nepůjde a tak přichází EFi až letos. Motoráři sáhli po americkém systému Delphi.
I pro aktuální Jumbo to znamená pár samozřejmostí, které EFI přináší pro každý motor – bezproblémové starty při všech teplotách, netečnost průběhu výkonové křivky vzhledem k nadmořské výšce (jinak je potřeba prakticky každých 1800 výškových metrů karbec přetryskovat), přesnější dávkování zase slibuje nižší spotřebu a v neposlední řadě tu je i doladění výkonu a točivého momentu. Slovy čísel to jsou nově 2 koně navíc a s tím i 3 newtonmetry. Model 2015 však nepřináší jen vstřikování a s ním spojený vyšší výkon, ale také ostřejší variátor, keramický válec, upravené tlumiče atd.
Staré zásoby už byly definitivně vyprodány a dovozce netrpělivě čeká na první kontejnery – už několika dní se tak novinka dostane do prodeje! Novinku ukážeme již brzy v redakčním testu.
Předchozí článek