Polaris svojí jednomístnou buginkou Ace vytřel zrak celému trhu čtyřkolek i náklaďáčků, protože se zase po hlavě pustil do něčeho, co tu ještě nebylo. Jaký je Ace?
Šlo o to postavit stroj vhodný i pro začátečníka, schopný jezdit v amerických ATV parcích, zábavný, pohodlný a cenově srovnatelný se čtyřkolkou. Z marketingového zadání se zrodil Sportsman Ace.
Sportsman Ace je proto postavený pro skutečného začátečníka tak, aby se nemusel bát nezvladatelného výkonu, je tu pro toho, kdo má raději volant než řídítka a ovládání pedály než páčky. Nový kompaktní jednoválec ProStar postavený k téhle příležitosti produkuje 32 koní. Znamená to, že vás při sešlápnutí plynu Ace nezarazí do sedačky, ale vůbec to není o tom, že by byl pomalý. Vytlačíte z něj kolem 80 km/h a to už je solidní střelba, zvlášť při tak funkčním podvozku. Plyn tu navíc reaguje velmi přesně, takže není problém s přesnou regulací rychlosti.
Zadní odpružení pochází přímo z RZR 570 včetně ramen, poloos a uložení. Zadek tak má zdvih kol 24 cm. Na předku pracují McPhersony, což odbouralo potřebu horního uložení lichoběžníků a tak zbylo víc místa pro pedálový box a nohy jezdce. Tahle náprava je navíc i výrazně výrobně levnější. Ovládáním se tak Ace při odmyšlení si volantu hodně podobá čtyřkolce – vejdete se úplně všude, všude se taky vytočíte. Jen tady nejde vysedat… Ale zase se tu sedí tak nízko, že stabilita je o kousek lepší než u kolky. A když se vám to kácí na stranu, tak pořád kolem sebe máte rám a nebude to bolet…
I když je Ace celkem prcek, tak kabina je překvapivě prostorná. Je to díky ukotvení sedačky uprostřed a hodně nízko. Díky tomu je nízko i celé těžiště stroje a při řízení cítíte hodně jistoty. Pozici sedačky i volantu si můžete nastavit podle sebe, takže kromě extrémních obrů se tu usadí úplně každý. Snadný je i přístup dovnitř nebo vystupování. Doporučit se rozhodně dají dveře z originálního příslušenství, přeci jen se s nimi cítíte bezpečněji.
Kompaktností Ace odpovídá Sportsmanovi 570 (je stejně široký 48 palců tj. 122 cm) a v USA opravdu konkuruje pracovním kolkám – stojí jen o 1000 dolarů víc – 7499, což není ani 150 tisíc našich… Jó v Američce je blaze. U nás se z nějakého důvodu oficiálně prodává za dvojnásobek… Možná aby šeďáci neseděli s rukama v klíně 😀
Foto: UTVguide.net
Předchozí článek