Asi tak před dvěma měsíci jsme dostali od našich obchodních partnerů ze Slovenska, firmy Quadmoto, zajímavou informaci, na kterou jsme reagovali možná poněkud překvapeně. Pokus o zápis do Guinessovy knihy rekordů a slovenský rekord v jízdě na čtyřkolce…Tak takto to zprvu vyznělo a nějak z toho nebylo jasné, co je míněno…
Nicméně po následném vyjasnění jsme byli informováni, že se jedná opravdu o regulérní pokus, se vší agendou a dokumentací a předmětem rekordu bylo jet v kuse 24 hodin, resp. se dvěma povolenými zastávkami, po 25 minutách.
O regulérnost a platnost rekordu se staralo „kontrolní“ stanoviště, v tomto případě pumpa, kdy při každém průjezdu 50 km okruhu muselo být dotankováno, potvrzený doklad a ještě záznam z kamery. To pro jistotu, že rekord nemůže být ošizen. Jak bylo uvedeno, trasa na pokus o rekord měřila 50 km, po běžných komunikacích.
Tolik tedy faktické věci k samotné jízdě. Jak se ovšem nápad vůbec zrodil? Pan Marian Tilinger, alias Kamikaze, velký moto fanda do všeho, co má dvě i čtyři kola (mj. majitel Ducati Diavel, Gladiatora X8, Gladiatora Z8 a asi ještě mnoha dalších hraček…) je na podobné „akce“ expert, jeden zápis v „guinessovce“ už má, za organizaci „spanilé“ motorkářské jízdy na motosvatbě s největším počtem motorek (tuším kolem 500 jezdců na motorkách).
Majitelem i jeho dvorním dodavatelem, firmou Quadmoto, jsme byli osloveni, zda bychom mohli přijet podpořit tento vpravdě nevšední projekt. Vyrazili jsme tedy v pátek tak, abychom měli nějaký ten čas s majitelem značně upravené X8čky pobavit a zároveň mu popřáli hodně štěstí při startu 24 hodinového maratonu. Cca dvě hodinky jsme s hrdým majitelem probírali možné i nemožné a samozřejmě nás nejvíce zajímaly úpravy, které jsou vskutku nevídané.
Kamikaze odstartoval za přítomnosti zástupce Guinessovy knihy rekordů 27.9. přesně v 18:00 a v dešti a marastu kroužil celkem 29x 50 kilometrový okruh. Najel 1465 km, se dvěma povolenými 25 minutovými přestávkami. Jízdu úspěšně zakončil 28.9. v 18:00, rekord padl a zápis do Guinessovky je hotov. Klobouk dolů, zkuste si to někdo představit…
Samostatný článek o úpravách stroje si přečtete za nedlouho a věřte, že je o čem psát 🙂
Text: E.D.A.
Předchozí článek