Miloš Syrůček alias Piňon loni potrápil smečku Can-Amů v Offroad Maratonech i v mistráku cross-country a nebýt zranění, bylo by to na konci sezony na bednu. Letos jde do boje znovu a se stejnou mašinou.
Jak se ti jezdí na téhle mašině? Už jí máš rok, tak je možná čas na zhodnocení, navíc testuješ čtyřkolky pro časopisy, takže máš srovnání…
Najezdil jsem toho hodně na čínských a tchajwanských strojích a můžu říct, že tenhle Glad je čtyřkolka určitě o třídu výš. Asi ode mne neuslyšíš nic než chválu – je perfektně ovladatelný, obratný. Samozřejmě je otázkou výkon – to se bavíme o jednoválci a objemu cca 650 ccm… Takže když závodím proti can-amům a dostaneme se do pasáží, kde jsou nějaký výjezdy ze zatáček a roviny, tak Gladiator tam pochopitelně hrozně ztrácí. Když s ním jedu bok po boku a jsem dřív na výjezdu ze zatáčky, stejně mi na rovince pak odjede o dvacet třicet metrů, než se mašina sebere. Paradoxně si ale myslím, že jsem na tom ve všech ostatních směrech líp – ovladatelnost, váha atd…
Loni jsi dvakrát udělal poloosu…
S mojí váhou a mým stylem ježdění, kdy se nebojím skočit a jezdím to v podstatě jak sportku, tak mi dvakrát praskla poloosa. Letos budu mít silnější hřídele, protože ty se překroutily, klouby držely. Když ale vezmu, že ta čtyřkolka jela 5 x maraton opravdu na krev, mezitím kromě dvou všechny mistráky cross-country, kde jsem vyhrával, než jsem se zrakvil, a ještě jsem na tom každý týden trénoval, tak ta čtyřkolka kromě toho, že jsem jí já dvakrát takhle rozbil, naprosto držela. Teď to kluci v Quadpointu rozebrali a nejsou tam nikde žádný vůle, neměnily se žádný čepy ani ložiska, dokonce ani brzdový destičky, protože já si nemůžu dovolit moc brzdit 🙂 Navíc po celé sezoně není nikde zohýbaný ani popraskaný rám a to vážím komplet oblečený určitě víc než 95 kilo, což je při tom skákání už sakra hodně. Po celé závodní sezoně je naprosto netknutý i řemen a rozběhová spojka.
Proč sis vybral SMC?
Vlastně jsem od téhle mašiny ani tolik nečekal, šel jsem do ní vlastně jenom kvůli tomu, že jsem nechtěl na první sezonu od sponzora tahat peníze třeba na can-ama… Glad zatím vydržel strašně moc na to, že to je v podstatě v sérii. Myslím, že když si tohle někdo koupí na běžný ježdění, tak je to výhra – protože jeden tříhodinový závod, to je jako najet třeba 2000 kilometrů po nějakých polňačkách, jako se jezdí normálně. Pokud se s tím nebude skákat, jako skáču já, tak i ty poloosy budou nadosmrti…
Úpravy jsi už zmiňoval loni, bylo něco navíc?
Kromě nějakýho odlehčení to bylo jenom podbití podvozku, jiný nášlapy, řídítka Fassty, tlumič řízení Elka a sportovní tlumiče HP Sporting, co jsem podědil ještě po Martinovi Malátovi a ty už mají něco najeto! V motoru nebylo nic, to je v originálu (jenom mám vykuchaný výfuk), něco se s tím udělá až letos, když se to kontroluje po sezoně.
Paradoxně jsem se před sezonou bál těch litých kol a těch gum alltracků, co na tom byly. Já za celou sezonu neprorazil ani neodrazil gumu! Vydržely i ty ráfky. Chtěl jsem beadlocky, ale ty jsou výrazně těžší, stejně tak i odolnější gumy, ale to bych pak přišel o tu ovladatelnost a lehkost řízení. Tahle můžu i bez posilovače jet celý závod na 4×4! Navíc jedu stejný rozměr gum vpředu i vzadu, už to tak jezdil i Martin Malát, vzadu jsou tak užší gumy než normálně a mají menší valivý odpor. Navíc ty alltracky fungujou na jakýmkoliv povrchu, někdy líp někdy hůř, ale dá se s tím odjet.
Co máš za plány pro letošní sezonu?
Letos se budu muset víc věnovat obchodní činnosti značky Prokote, kterou zastupuji, takže jsem se rozhodl, že pojedu jenom cross-country a na pohodu, abych se zas nezmordoval jako loni. Byl jsem hodně přemotivovaný. Ještě pořád uvažuju o Offroad Maratonu, ale to se ještě uvidí.
Předchozí článek