Gladiator X450 je taková paní Colombová českého čtyřkolkového trhu. Všichni o něm už slyšeli, leckdo o něm už četl, ale málokterý běžný smrtelník ho viděl na vlastní oči…
A ještě nějaký čas to tak bude dál. Journeyman totiž stále testuje nový model a poznatky konzultuje s vývojovými inženýry společnosti CF Moto v Hangzhou, kde se scházejí data z testování novinky z celého světa. Tedy od vybraných národních importérů, u kterých je potenciál náročného testování a relevantního ohodnocení nové konstrukce.
Český importér už dostal do spárů tři kusy Gladiatora X450 – první tu byl dlouhý, tento týden přišla krátká verze bez EPS a další dlouhý model. Právě krátká mašina bude po zavedení do prodeje (snad podzim tohoto roku) tvořit základní model nabídky značky CF Moto i Journeymanu pro český a slovenský trh. Čtyřkolka bude postavena proti zavedeným rozpočtovým strojům zejména značky Linhai. Bude proti konkurenci mít silné argumenty – silnější motor, lepší podvozek, aktuální design, možnost objednání posilovače atd…
Jaký je nový Glad X450 v krátké verzi? Proti už testovanému dlouhému stroji s posilovačem je tu hodně znát nižší hmotnost a krátký rozvor. Když se na obě kolky podíváte vedle sebe, je to velký rozdíl, v terénu se kila násobí a tak je kraťas výrazně hbitější a obratnější při provozu v terénu, v lese, nebo jenom při manipulování na místě. Náhrada za letitý typ 510 potažmo 530 to bude víc než adekvátní, nová CF Mota jsou už prostě někde jinde…
Testování obou verzí bude dál pokračovat a výstupy z něj se pravidelně dočtete. Do Čech přišel Gladiator X450 čistě za účelem testování a v podstatě ničení. Má se zjistit případná slabina konstrukce, odchytat jízdní vlastnosti i doladit konkrétní požadavky jednotlivých importů. Nutno poznamenat, že zatím do Číny neodešel žádný zásadní požadavek na změnu konstrukce. I když už má první kolka za sebou tisíce kilometrů, zatím nenastal problém. Naopak se motor v ostrém provozu zajel a točí se s větší lehkostí a dává lepší odezvu i výkon než na začátku.
Krátký Glad měl před focením na tachu 14 km. Jak patrno z fotek, nikdo si nebral servítky! Máte tak šanci sledovat testování v téměř v přímém přenosu. A stroje drží a drží…
Více informací se dočtete v časopisu QUAD na přelomu července a srpna.
Předchozí článek