Pokud pomineme výrobní linku, porod nové čtyřkolky proběhne přesně takhle!
Mašina dorazí i importérovi v papírových krabicích v kontejnerech. Papír je tu samozřejmě jenom jako ochrana před prachem a nějakým tím menším poškozením. Samotná čtyřkolka je totiž uvnitř ní pevně smontovaná s ocelovým rámem, který jí chrání už o poznání dokonaleji a před podstatně větší újmou, navíc umožňuje skladování čtyřkolek v kontejneru nebo ve skladu i na sebe.
U CF Mota je ochranný rám rozebíratelný bez nářadí – jednotlivé díly jsou do sebe zacvakané a lze je demontovat prakticky i jenom tak ručně. Jakmile se rám rozpadne na čtyři světové strany, zůstává čtyřkolka přišroubovaná k nejpevnějšímu dílu celé „bedny“ – ke dnu. Vpředu jsou k železu přišroubované disky brzd, vzadu to jistí kurt, protože na zadku na rozdíl od předku zůstávají kola. Spolu se strojem jsou tu samostatně zabalené drobné díly (řídítka, kaplička, tlumiče, nosiče, baterka, bástry atd.) buď v krabicích nebo třeba i v kastlíku mašiny a pod sedačkou.
Čtyřkolka má demontované tlumiče, takže leží na břiše a je bez řídítek a opěrky mimořádně skladná. Základním předpokladem úspěšného sestavení Gladiatora je vyheverování stroje a osazení tlumiči a předními koly. Je to otázka osmi pevnostních ocelových šroubů na tlumičích a osmi matic v kolech.
Pak už to je snadná práce – montáž řídítek, ovladačů na nich, nacvakat štekry a usadit kapličku před řídítky, osadit a přimontovat rámy a nosiče, připevnit opěrku spolujezdce, osadit zrcátka…
Profíkovi to trvá něco přes půl hodiny. Důležitá je výbava – bez velkého zvedáku to nejde, stejně jako bez potřebného nářadí, a samozřejmě i nějaký ten trénink a zručnost.
Tohle celé je ale pořád jenom první krok k nastartování nové čtyřkolky a jejímu předání zákazníkovi. O tom zas příště 🙂
Foto: www.QUADcafe.cz, Pavel Malý
Předchozí článek