Hledáte mašinu, co má styl, je spolehlivá, silná, ale zároveň dostupná? Sice byste rádi posilovač, ale umíte žít i bez něj? Zkoumáte cenu a myslíte si, že to co byste chtěli, je moc drahé? Máte zafixováno, že Can-Am je moc drahý? Ale jsou tu i dostupnější stroje, než je litr!
Co třeba Outlander 500? Od větších bráchů ho prakticky nerozeznáte a cena je úplně jinde (i u nás stojí 235 tisíc, když litr pořídíte za 340, ve Státech to je ještě zajímavější, protože tam je pětikilo v přepočtu za necelých 160 tisíc a prodává se tam i bez EPS). Navíc v pětistovkách jde o premianta, co se výkonu týče, protože V-Twin od Rotaxe se svými 46 poníky je průměrně o 6 koní silnější než většina konkurence.
I Outlander 500 používá rám SST G2 jako větší mašiny, takže o jízdní vlastnosti nemusíte mít ani tady žádný strach. Zadní náprava typu TTI vede kola neustále rovně i při propružení a geometrie tak zůstává pořád stejná, zdvihy kol jsou víc než dostatečné – 23 a 24 cm, světlost je pak hodně dobrých 28 cm.
Při jízdě si nejvíc uvědomíte pohodlí sedačky Outlandera a zároveň perfektní rozmístění všech ovladačů umístěných na řídítkách. Dobře čitelný displej dává informace o rychlosti, teplotě motoru, připnutém předku, stavu nádrže a dalších veličinách. Samozřejmostí je imobilizér DESS (Digitally Encoded Security System), což je v téhle kategorii jedinečná výbava. Řídicí jednotka jednoduše neakceptuje jiný, než originální klíč s čipem, takže vám s kolkou nikdo neodjede… Nový klíč se dá sehnat jen u autorizovaného dealera.
Pracovní kolka má mít dostatečnou přepravní kapacitu, Outlander na předním i zadním nosiči nabízí úchyty LinQ pro uchycení nákladu a uveze na nich 45 a 90 kg věcí.
Tahle mašina je nejenom hodně příjemná na řízení, ale dává jezdci velkou dávku důvěry v jakémkoliv terénu. V každé rychlosti je Outlander hodně předvídatelný. Jediné, na co si můžete postěžovat, jsou trochu měkké přední pružiny. To je fajn při delších cestách, kdy to tolik nemlátí do řízení, ale velká díra dostane předek překvapivě na limit. Tužší předek by líp seděl i při rychlém zatáčení. Když už jsme se bavili o cenové dostupnosti, tak ten úplně základní model, který se u nás ofiko ani neprodává, nemá přední diferák Visco-Lok QE a ani posilovač. Je to taková dobře fungující kolka za dobré peníze bez elektronických berliček (v základu je levnější než Sportsman 500, KingQuad 500, Grizzly 500 i Foreman Rubicon 500). Někomu to vyhovuje, někdo ohrne nos. Pětistovka je každopádně nezaslouženě opomíjený stroj, který se zatím v Evropě ještě nevymanil ze stínu svých velkých bratří. Minimálně stotisícová úspora ale stojí v tomhle případě za zamyšlení. Brutální výkon třeba litru totiž sotva kdy využijete a za ušetřené peníze můžete léta jezdit na půllitru…
Předchozí článek