OffROAD Maraton Mohelnice: Krásné jarní souboje podtrhla rekordní účast

od
0 komentář

20160319114130_Mohelnice_9
První závod 17. ročníku OffROAD Maratonu se jel uplynulou sobotu 19. března v Mohelnici na Olomoucku. Na technickou trať s výjezdy a sjezdy dorazil rekordní počet motorek. Čtyřkolky dovedl do cíle Martin Miřejovský z Teamu Max 2, motorky Jiří Pach z týmu Motokrosova skola.cz a auta bugina RP Interieru s Rostislavem Plným. Z dakarských jezdců v jedné stopě vyrazili na trať Jan Veselý a Zdeněk Gottvald, za volanty bugin sedli Dušan Randýsek a Rostislav Plný. Synové Jaroslava Valtra převrátili auto přes střechu, stejně jako loňský mistr do litru Quadservis Špak – Papá Buggy tým.
 

V půl osmé ráno se na start postavilo 74 čtyřkolek. Ve špalíru nechyběl loňský absolutní vítěz Zdeněk Tůma z THF racing teamu, který se hned v úvodních metrech na kopci zasekl a předjely ho další lajny závodníků. Právě toto zaváhání ho stálo první místo. Ve výborné formě přijel několikanásobný mistr OffROAD Maratonu Martin Miřejovský z Teamu Max 2. Byl sice trochu nachlazený a bez zimního tréninku, ale od začátku závodil naplno. Jeho Can-Am šlapal jako hodinky a cílem se prohnal jako první, jediný se 37 koly. Druhý absolutně i v kategorii sportovních čtyřkolek skončil Zdeněk Tůma, který litoval zaváhání v úvodu. S rozjezdem sezony byl ale spokojený, navíc si zapsal nejrychlejší kolo závodu 3:10 minut. Na paty mu výtečně šlapal týmový kolega Miřejovského Zdeněk Mucha, který na Tůmu ztratil necelé dvě minuty. Pátý celkově a první mezi mistry 4×4 byl Michal Vágner. Stroj nejel podle jeho představ, a tak si po dvou hodinách bojů oddechl a byl rád, že udržel první místo mezi traktory.
20160319114050_Mohelnice_4 20160319114159_Mohelnice_11 20160319114050_Mohelnice_5
Ještě než čtyřkolky dojely do cíle, už se ke startovnímu roštu hrnuli motorkáři. Na jarním klání se tradičně sešlo nejvíce závodníků. Mohelnickým údolím hučelo 209 strojů! Po zranění a roční přestávce se na maraton těšil dakarský závodník Jan Veselý z Moto Racing Group. V rámci tréninku přijel také další dakarský jezdec Zdeněk Gottvald. V předních řadách stálo hned několik mistrovských závodníků, kteří šli po prvních metrech do čela. A také si rozdali nejvyšší příčky. Počasí pod mrakem a suchá trať bez prachu přála silným strojům. Přestože někteří jezdci nedobrovolně ochutnávali zemi udusanou koly čtyřkolek a někdy náročněji hledali tu nejrychlejší stopu. Krásných 39 kol zvládl jediný motorkář Jiří Pach z Motokrosove skoly.cz, následovaný Dominikem Procházkou z Promotoracingteamu. Třetí absolutně i mezi mistrovskými E2 byl Roman Krejčí z Betonárky Staříč. Mistrovské E1 dovedl do cíle Jiří Schliska z Motosport Klubu Hošťálkovice. 20160319114130_Mohelnice_7Čas po druhé hodině odpoledne už patřil autům. V depu se sjelo 16 offroadových závoďáků. Některé v novém kabátě. Loňský vítěz mezi Amatery Offroad centrum Jase očesal svého Defendera a zařadil se do speciálů nad dva litry. S novou Suzuki v bílé barvě přijel i třetí tým loňského absolutního pořadí Autocentrum Luňák. Na trať se vydal také loňský mistr do litru Quadservis Špak – Papá Buggy tým. Po roční přestávce se s novým Arctic Wildcatem objevil Josef Voříšek z týmu Rent live. Za volant buginy Vype racing teamu s číslem 14 usedl dakarský harcovník Dušan Randýsek. Jeho spolujezdec z letošní Rallye Dakar Rostislav Plný mu konkuroval v Polarisu s číslem 13. Startovní listina byla nabitá i mezi speciály nad dva litry. Co nejlepší výsledek chtěli zajet Jaroslav a Michal Valtrovi, synové dakarského závodníka Jaroslava Valtra, stejně jako Wogo team či Wings team s Broučkem.
20160319185647_Mohelnice_51 20160319185647_Mohelnice_49 20160319185252_Mohelnice_41
Mohelnické štěstí ale nejvíce přálo číslu 13. Rostislav Plný vyrazil od startu jako šíp a celé dvě hodiny se proháněl s Dušanem Randýskem, který ještě v půlce závodu vedl. Pak ale přišel o kolo a ze závodu odstoupil. Plný tak měl otevřenou cestu k vítězství. Zajel bezkonkurenčních 61 kol a odnesl si vítězství mezi speciály do litru i absolutně. S 55 koly se za ním umístil Quadservis Špak – Papá buggy tým, který na jednom ze sjezdů hodil dvojitou boudičku a lehce upravil střechu svojí buginy. Závod ale nevzdal a bral stříbrný pohár. Plnou nůši smůly si vybral Josef Voříšek, který kvůli technice skončil už po jednom kole. Bugina Polaris teamu také odstoupila předčasně, nicméně za 35 kol brala bronz v kategorii. Ve speciálech do dvou litrů se honil loňský mistr KB System offroad team s WINGS teamem. Úspěšnější byl nakonec červený KB system, který modrý WINGS porazil o kolo. Na bedně je doplnilo Autocentrum Luňák, kterému po 20 minutách praskla tlaková hadice k posilovači řízení a vytekl olej, a tak přišly na řadu svaly a častější střídání za volantem. S obrovským odhodláním a puchýři na rukou zvládli 43 kol, celkově dojeli šestí. Cenné zkušenosti sbírali i bratři Valtrové. Po malém záseku hned v úvodním výjezdu přišel zásadnější v šestém kole. Při sjezdu z kopce Jaroslav Valtr ml. špatně odhadl stopu a žlutý jeep udělal nepovedený kotrmelec. Jezdci se s pomocí diváků dostali z vozu rychle ven. Ale jeep už dále nepokračoval. I přes snahu všech v týmu zůstal nepojízdný v depu a přišel o střechu. Nedařilo se ani Wogo teamu, který zvládl jen sedm kol. Se 33 koly dosáhl na bronz brouček WINGS teamu, kterému praskla tyč řízení. Do příštího klání ale bude modrý speciál opět v pořádku. Výtečný závod si dali nováčci OffROAD Maratonu RRauto racing team s Mitsubishi Pajero, kteří nasčítali 39 kol a zaslouženě se radovali ze stříbrného poháru. Ten největší si ale odvezlo Offroad centrum Jase s 53 okruhy.
 
Text: Liběna Nová
Foto: Jiří Jonáš

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

ten − nine =