To tu ještě nebylo – zatím to byla jenom výsada úpravců všeho druhu a výsledek vždy nejistý a zejména s nulovou zárukou od fabriky…
Teď Can-Am hází rukavici všem ladičům – připravil pro nadcházející sezonu Mavericka s přeplňováním přímo od výrobce. Pro litrový dvouválec Rotax (976 ccm) tu je turbokompresor, se kterým se bugina dostává na 121 koní, o krouťáku ani nemluvě (má ho mít o 40% víc proti RZR 1000)! Změny na motoru obnáší nový airbox, mezichladič stlačeného vzduchu, pak taky kované písty a větší vstřikovače. Ve variátoru je nová hnaná spojka, nový je tvar talířů a zapracovalo se i na lepším chlazení (větší vstup i výstup).
To ale není všechno – Maverick 1000R X ds i Turbo ds má delší rozvor (2235 mm), přepracovanou zadní nápravu se zdvihem kol 40,6 cm, novou přední nápravu a nové tlumiče Fox 2.5 Podium RC2 s nádobkou na spodním konci. Novinky modelu X pokračují rychlejším převodem řízení, novými 14palcovými beadlocky a 28palcovými Bighorny 2.0.
Turboverze má výbavu stejnou a stojí ve Státech 22 099 dolarů, což je o 2600 dolarů víc než 1000R X ds. A dobrou zprávou je, že tohle všechno se dělá i ve čtyřmístné verzi MAX!
Předchozí článek