Polaris představil nového Big Bosse. Velký Šéf je teď ale o něco skromnější…
Do téhle šestikolky se vždycky montovaly velké dvouválcové motory. Aby ne, vždyť Big Boss byl vždycky o dost těžší než normální čtyřkolka a byl určený výhradně na těžkou práci. Oblíbili si ho tak nejenom farmáři a myslivci ale třeba i vojáci – svojí šířkou se všude vejde a uveze toho tolik jako širší náklaďáček.
Šestikolka ale nově dostává od modelového roku 2017 malý jednoválec o 567 kubících. Pro tenhle moderní motor z nové řady ProStar jde už o páté angažmá – po Sportsmanovi 570, RZR 570, Rangerovi 570 a Sportsmanovi ACE 570. Jeho výkon se podle verze pohybuje mezi 44 a 45 koni a stejné (44 k) to bude i v nové šestikolce.
Big Boss jakožto univerzální pracák se chlubí světlostí přes 29 cm a například i velkou nádrží o objemu 25,6 litru, která by mu měla dávat teoretický dojezd 130 mil tj. 209 km. Což znamená dopravit velkou spoustu materiálu (na plynových vzpěrách uložená korbička uveze 362 kilo, na kouli utáhne 680 kg) terénem a vzdálenost 100 km a zase se vrátit.
Pohon všech kol je samozřejmostí, standardně hnané jsou obě zadní nápravy, připíná se předek v rámci polarisího systému Performance On-Demand True All-Wheel Drive (AWD) system. Nechybí ani brždění motorem (EBS) či aktivní sjíždění kopců Active Descent Control (ADC). U takového kolosu je povinností taky posilovač řízení EPS s variabilním účinkem podle rychlosti pohybu.
I když jde o modelový rok 2017, bude v dealerstvích napříč Spojenými státy nový Big Boss 570 ke koupi už během letošního dubna. Jeho cena je 10 999 USD (tj. cca 242 tisíc Kč), ale vzhledem k tomu, že se dá stroj ještě patřičně vytunit za pomoci originálního příslušenství z katalogu Polarisu (pro Big Bosse tu je na 30 speciálních doplňků), tak pravděpodobně málokterý majitel odolá…
Předchozí článek