Jestli vaše rodina nebo kámoši preferují bahno, tady je řešení. Jmenuje se Polaris RZR XP 4 1000 High Lifter Edition – čtyřmístný bahnomil.
Je otázka, jak často přemluvíte další tři lidi, aby se nechali dobrovolně potápět do bahna nebo vody, aby se vyplatilo kvůli tomu kupovat RZR 4. Singlistům bohatě stačí dvoumístná verze.
„Potřebovali jsme najít více možností, jak lidi umazat a proto jsme vlastně přišli se čtyřmístným RZR XP 1000,“ říká Scott Smith, vlastník a prezident High Lifter Products Inc. „Teď můžu sdílet moje nadšení pro bahnění s více přáteli a rodinou.“
Stejně jako RZR XP 1000 má i RZR XP 4 High Lifter Edition výkon 110 koní, které tlačí dvouválcový agregát řady ProStar. Motor ovšem dostal pro nové určení specifické úpravy. Jde o vysoko vytažené sání motoru i odvětrání variátoru, které ústí za zadními sedačkami nad korbičkou. Pro vyšší porci točivého momentu na kolech má každý High Lifter kratší redukci a tady navíc ještě silnější řetěz zpátečky.
Upravoval se samozřejmě i podvozek. Jsou tu prohnutá přední ramena pro lepší prostupnost – takže celková světlost téhle novinky je plných 38 cm. Nové jsou i tužší pružiny, které nedovolí tak hluboké propružení ani při zalepení RZR bahnem.
I když se dělají i větší, dostává RZR XP 4 1000 High Lifter Edition gumy o průměru 29,5 palce, jmenují se High Lifter Outlaw 2 a mají obrovské lopatky pro odhazování nalepeného bahna. Nezbytností pro tyhle speciály jsou i výkonné navijáky – standardem tu je 4500 litrový se syntetickým lanem a ještě umístěný na zvýšené plotně předního rámu. Nešlo by to ani bez posilovače řízení nebo plných dveří, které zabrání natečení sajrajtu do kabiny.
Za speciál si nechá Polaris zaplatit – základní cena je 25 699 USD, což je o 5400 USD víc než u základného modelu. Pořád ale levnější než základní verze v ČR…
Předchozí článek