Jestli čekáte nějaké zásadní změny u takové ikony, jako je Suzuki KingQuad, tak zůstaňte při zemi – nic velkého to nebude, zvládneme to za pár minut…
Čtyřkolka, která je tu s námi už nějaký ten pátek příští rok o nic silnější o nic větší a ani hezčí nebude. Inženýři Suzuki mají na věc jasný názor a to ten, že vše už bylo vymyšleno a když to funguje, tak proč to měnit. Klacky pod nohy jim hážou maximálně úředníci se svými emisními limity, které se pořád utužují a je třeba s tím čas od času něco dělat. Takže se nedalo nic dělat, osazenstvo čtyřkolkového vývojového oddělení Suzuki vyluxovalo prach z klávesnic, roztopilo monitory a šlo se na věc. Vzaly se kompletní výkresy KingQuada, udělalo se Ctrl+C a Ctrl+V. Vznikla verze 2015. Jediný, kdo se trochu na tom zapotil, byl motorář, protože ten musel do hlavy vymyslet další díru pro druhou svíčku (KingQuad tak má od modelového roku svíčky dvě a navíc jiný typ, aby se mu líp spalovalo). Změna zároveň přišla i na postu vstřikovače (víc děr pro lepší rozptýlení směsi) a přepracování profilů potkalo i vačky (sání i výfuk). Jednoválec o objemu 722 ccm tak bude vypouštět čistější plyny a Suzuki tvrdí, že lepší je i pocit z odezvy plynu.
A to by bylo asi tak všechno.
Do Evropy se tyhle kolky ofiko nedovážejí, takže nezbývá než se obrátit na šedé dovozce. Jen pro porovnání – v USA stojí základní KingQuad 750AXi 8899 dolarů (cca 178 tisíc Kč), za posilovač si připlatíte cca desítku.
To u čtyřkila se toho technicky událo o něco víc. KingQuad 400ASi i 400FSi dostal novou řídicí jednotku s programem pro zlepšení trakce. Navrch má každý babykingquad od příštího roku novou iridiovou svíčku a přepracovaný tlumič pro lepší průběh výkonu a opět čistější emise. Suzuki dokonce tvrdí, že těmito změnami je u ASi (variátor) spotřeba nižší o 15% a u FSi (poloautomatický pětikvalt) o celých 17%. Malé KingQuady stojí shodně od 6499 USD (cca 130 tisíc kaček).
Předchozí článek