Za chvíli už se budou novinky na další rok představovat snad už na podzim roku přeminulého… Can-Am jako první prvního května ukázal novinky na rok 2015 a samozřejmě, že je na co se těšit.
To úplně nejzajímavější představuje nová řada Outlanderů L, které představují entry level neboli vstupní modely Can-Amu. Levné Outlandery představují přímou odpověď značky na rozpočtový Sportsman 570 a Can-Am na to jde od lesa – cenovka Outlandera L začíná na 6 399 dolarech, což je o stovku míň než u Polarisu (jen pro zajímavost – tahle cena v přepočtu na kačky znamená asi 127 tisíc, tak se nechme překvapit, jakou cenovku nám napaří český import…). Na city šetřílků útočí malý Outlander i prodlouženou zárukou, která je ve Státech pětiletá bez omezení najetých kilometrů, což tam znamená 10x delší než běžný půlroční standard (u nás je ze zákona standardně dvouletá). U Can-Amu tyhle novinky nahrazují od modelového roku 2015 všechny varianty modelů Outlander 400 a 500, vyjma typu 500 DPS a 500 XT.
Základní Outlander L se bude prodávat ve dvou motorových variantách – 450 a 500 ccm. A zajímavé na tom je i to, že čtyřipade bude jednoválec zatímco půllitr dvouhrnek. Protože Polaris Sportsman 570 má koní 44, tak Outlander L 500 jich má pro jistotu 46, jednoválcový L 450 vytlačí na brzdě koníků jen 38. Oba jsou to motory vyrobené u Rotaxe, jak je u Can-Amu zvykem.
Rám nejmenšího Outlandera vychází z těch velkých – jde o SST G2 svařený z jeklů, o kterých výrobce tvrdí, že jsou pevnější než běžné trubkové rámy, navíc Can-Am hraje i na nižší těžiště stroje, menší počet dílů zadní nápravy TTI atd. Na podvozku pracují pětistupňově nastavitelné tlumiče, se zdvihy 228 a 224 mm, konstrukce přední nápravy se vyznačuje protiponořovací geometrií pro lepší kontrolu při zatáčení a při brždění. Ani nejmenším Outlanderům nechybí automatický systém předního diferenciálu Visco-Lok. A pozor! I tady může výbava obsahovat třímódový posilovač řízení! To platí pro vymazlenější verzi DPS package, která mimo to přináší ještě 500wattové magneto, lepší diferenciál Visco-Lok QE a litá kola.
Nové Outlandery se budou prodávat i ve verzích MAX – tj. prodloužené cestovní verze. U nich výrobce uvádí nové sedlo pro spolujezdce, které díky lepšímu uchycení odstraňuje vibrace přenášené do pozadí pasažéra, nová vyosená madla zase mají být pohodlnější pro ruce a lze se jich držet ve více pozicích než dřív. Samozřejmostí jsou samostatné opěrky pro nohy pasažéra, tady jsou zvednuté v úhlu nahoru pro pohodlnou polohu chodidel.
Pro rok 2015 toho Can-Am chystá ještě víc, další novinky shrneme v následujícím článku 🙂
Předchozí článek