SMC Jumbo 720R – Vyváženě do terénu

od quado
0 komentář

Během tří let se Jumbo na našem, ale nejen na našem trhu docela zabydlelo a i u nás už jich jezdí stovky kusů. To není sice tolik jako třeba Gladiatorů od stejného dovozce, ale vzhledem k tomu, že jde o přímou konkurenci dřív bezkonkurenčních KingQuadů, případně ještě lepších Grizzlíků, tak je to slušný výkon.
IMG_1814

Japonci vyjma Kawy technický vývoj čtyřkolek zarazili, na importu do Evropy nepracují, a tak se není čemu divit, že už ani šedí importéři nezvládají vzdorovat tchajwansko-čínské konkurenci. Během jejich nečinnosti se snaživé dříve no-namové značky dostaly na úroveň Japonců a tak jako dřív oni ukázali dlouhý nos Evropě a Americe, tak teď to samé zažívají od Tchajwanců a Číňanů…
IMG_1705
IMG_1706
I když Jumbo 720R znamenalo pro SMC vůbec první velkoobsahovou čtyřkolku, tak to na rozdíl od některých jiných rozhodně nebylo neúspěšné plácnutí do big bore vod. Jumbo váží podobně jako nejprodávanější pětistovky, vyplývá z toho jeho slušná ovladatelnost podpořená i krátkým rozvorem – 1290 mm (jen o málo víc než u třístovky stejného jména). To je sice lehce víc než u Grizzly (1250 mm), AX 700 (1260 mm) nebo KingQuada (1280 mm), na Jumbo se ale díky tomu bezproblémově poskládají dva pasažéři. Proti jmenovaným ještě SMC staví i prodlouženou cestovní verzi, kde mezi přední a zadní nápravou přibývá 200 mm navrch.
IMG_1643
SMC k tomu přidalo zcela nový a překvapivě velmi funkční jednoválec s výkonem kolem 50 koní. Často zaznívá kritika na jeho variátor, který rozhodně nemá nejostřejší náběh, na druhou stranu ani začátečníka tak nepřekvapí a plusem je plynulost přenosu síly. Pohon patří k tomu nejsilnějšímu, co třída jednoválců produkuje, a v terénu si sotva vzpomenete, že byste potřebovali mít pod palcem víc koní. Silnou stránkou Jumba je taky spotřeba, se 24litrovou nádrží vydržíte jezdit obdivuhodně dlouho… A s pohonem souvisí i motorová brzda, která je tady funkční až do zastavení. A tak to má být.
Nové odpružení odhalíte při prvním svezení – Jumbo od modelového roku 2013 (kdy přišla i další drobná vylepšení) přitvrdilo a tam, kde jste se dřív při doskoku dostali na dorazy, už teď máte rezervu. Komu to nestačí, má možnost zkoušet laborovat s předpětím pružiny. Obligátní bighorny sice nepatří k tomu nejlepšímu, co se dá do terénu pořídit, ale zase je hned tak nekuchnete. Dneska už i na tyhle čtrnáctky (akční stroje jsou na plechových dvanáctkách) seženete víc druhů obutí, tak není problém to vyměnit. Při svezení odhalíte třeba i to, že na 4×4 je Jumbo jednou z nejsnáz řiditelných čtyřkolek.
Pro Jumbo pořád platí to, co při jeho uvedení na trh – je to velmi podařená kombinace dobrých a velmi dobrých vlastností, které z něj dělají jednu z nejvyváženějších čtyřkolek na trhu. Jestli vás ani tohle nepřesvědčilo, pak už zbývá jediné – přečtěte si výsledkovou listinu loňských a předloňských Offroad Maratonů v královské kategorii Mistr Quad 4×4. Martin Malát na Jumbu dokázal využít všechny silné stránky téhle lehké mašiny proti výrazně výkonnějším dvouválcům a v sezóně 2012 urval titul.
IMG_1636IMG_1635IMG_1641
Dobrá zpráva na závěr: aktuálně platná akce na karburátorové modely Jumba posouvá stroj cenově do kategorie pětistovek. Za 150 tisíc to znamená opravdu hodně mašiny za super peníze! Akční stroje jsou na dvanáctkách, nechybí multifunkční displej, zamykací víčko nádrže, schránky v blatnících, zamykací kastlík vzadu ani oba nosiče nebo homologovaná koule.
IMG_1777
Technické údaje:
Motor: vodou chlazený jednoválec
Rozvod:               OHC/4
Zdvihový objem:             675 ccm
Max. výkon:      51 k (38 kW)/6550 ot./min.
Max. točivý moment:    57 Nm/5500 ot./min.
Plnění motoru: karburátor Mikuni BSR42
Převodovka:      CVT
Pohon: 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu:     hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu:       25×8-12 / 25×10-12
Rozměry dxšxv:                               2125 x 1195 x 1245 mm
Rozvor:                1290 mm
Světlá výška:     300 mm
Výška sedla:      930 mm
Suchá hmotnost:             320 kg
Nádrž:  24 l
Cena:    od 149 990
IMG_1694
Text: Quad
Fotky: RZ
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

twenty − 10 =