CF Moto GLADIATOR Z8 očima Jirky Chramosila

od
0 komentář

11053504_877757752304259_3986226201824772805_oDovozce CF MOTO – firma Journeyman, nám poskytnul k testování v současné době nejprodávanější Side by Side na našem trhu. Řeknete si, že jedním z hlavních důvodů, bude asi i cena, neboť Gladiator Z8 pořídíte za 294.000,-Kč s DPH a to včetně homologace, tedy s SPZ. Ale možná je to i v něčem jiném. My jsme za vás testovali, zda cena je na úkor kvality, což  bývalo u ATV i UTV z východu pravidlem. Protože moje heslo, je „Nejsem tak bohatý, abych si mohlo kupovat levné věci“ věřte, že jsem dal Gladiátorovi „zabrat“.


 

Za dva  dny krátkého testu, nebo chcete-li seznámení s Gladiatorem, jsem najel 315 km. Krotil jsem ho v terénu na tankodromu, bývalého vojenského výcvikového prostoru v Chlaponicích u Písku, kde jsem za dva dny, najel postupně devadesát kilometrů. Pak po polních cestách, kde jsem najel třicet pět kilometrů a zbytek, tedy 190 km  bylo po okreskách, kde jsem si užíval zejména pasáže plné zatáček… 11406221_877756982304336_688515359092087394_o

Už když jsem stroj přebíral, zaujal mě zajímavý design, který v mnohém předčí slavnější a o mnoho dražší konkurenty. Velmi vydařený je nejen tvar, ale i ledková světla vpředu i vzadu. Co se týká interiéru, očekávejte jen sparťanskou výbavu, která k tomuto stroji bezesporu patří, sedačky relativně dobře drží směr, jen upevnění v zadní části jedním trhem, bych očekával stabilnější. Pro nás „z Trollí party“- měřím 170 cm, je trošku problém se standardním nastavením – nedosáhnul jsem pořádně na pedály. Ovšem po jednoduchém vyndání sedáku po odjištění zadního trnu, jsem po povolení několika šroubků přestavil sedačku více do předu a vše bylo o.k. 🙂 Trošku mě překvapila přítomnost jen tříbodových bezpečnostních pásu, ale je to v podstatě standart i u konkurentů. Rozhodně pro jízdu v terénu doporučuji čtyřbodové pásy, které vás, přestože nejsou homologované jako ty instalované, pevně vás podrží, a ušetříte si zhmoždění levého ramena po skocích a ostatních rázech.

11148366_877757178970983_1833405960130413048_o 11406185_877757222304312_4121545836723001352_oVelmi přehledný je informační display, kde je umístění rychloměr, ukazatel teploty vody, palivoměr, hodiny a lze přepnout i otáčkoměr. Stejně tak i ovladače, jsou celkem dobře umístěné, i když přepínání směrovek je poněkud nelogicky vpravo. Jediné, co bych výrobci skutečně vytknul, je umístění „chcípáku“ tedy přerušovače, který zastaví motor, ve středu ovladačů, hned vedle ovladače směrovek. Vzhledem k tomu, že všechny ovladače mají stejný tvar a shodnou černou barvu, může dojít snadno k záměně a to může přinést řidiči opravdu horké chvilky, zejména na silnici, kdy si místo zapnutí směrovky vypne motor. Doporučoval bych minimálně jiné, standardní žluto-červené provedení nebo umístění jinam.

Stroj poskytuje dostatek místa posádce a vzadu na korbičce, lze  uložit i poměrně objemné zavazadlo a pod krytý prostor v předu  uložíte kurty, lopatku atd…11406267_877757358970965_6625113142317705120_o 11406358_877757382304296_5572358266660007875_o

Na silnici se stroj chová jako bugina, která je přetáčivá, rozhodně s ní nejezděte jako s vaším autem. Do zatáček je třeba najíždět tak, abyste je projeli pod plynem nebo vás stroj vynese ze zatáčky ven. Je třeba počítat s tím, že přenos na zadní nápravu je takřka 100% a v zatáčce vám pomůže jen plyn. Motor vládne dostatečným výkonem a je vidět, že má přes odlišná technická řešení, hodně podobný  výkon jako konkurenční dvouválcový véčkový  ROTAX . Řekl bych, „že se to soudruhům v Číně povedlo“ 🙂 Brzdy fungují dobře, jen je třeba si uvědomit, že nesedíte ve sporťáku a díky pneu s hrubým vzorkem MT, je třeba před prudký brzděním vždy pořádně držet volat a korigovat směr, nebo vyletíte z cesty… 

11393368_877757748970926_7514209615523613381_oOpravdu si to užijete na nezpevněných cestách, kam je stroj určen, a až ho dostanete do ruky, rozhodně si nebudete stěžovat na nedostatek adrenalinu! Když budete jezdit je na pohon zadní nápravy, pojedete každou zatáčku smykem a pořád budete korigovat směr. Když si zapojíte i pohon přední nápravy, bude vám pohon 4×4 zajišťovat lepší stabilitu a jistotu v řízení. V těžším terénu dokážete díry a hupy přeletět víc jak šedesátkou a to díky velmi dobrý standardním tlumičům, každou zatáčku proletíte pod plynem, i tady poznáte, že  motor vládne dostatečným výkonem. Brzdy fungují velmi dobře a jsou dostatečně dimenzovány. V opravdu těžkém terénu, můžete zařadit i redukci do pomala a uzávěrku diferenciálu přední nápravy, jako u klasické pracovní ATV, ale já takový terén nenašel… 🙂11416281_877757362304298_8831554624166250514_o

Co říci závěrem, bylo to jen krátké dvoudenní seznámení, před týdenním testem, který proběhne v srpnu Transylvánských horách. Až se vrátíme, přineseme vám podrobné info o testování v extrémních podmínkách!

Zatím za mě musím napsat, že jde „adrenalinovou hračku pro velké kluky“, kterou je možné pořídit za rozumnou cenu – v podstatě za cenu ATV…

 

Text a fotky: Jirka Chramosil, Off Road Expeditions

  

Tech. prametry:

Motor:

 Typ motoru: 4-taktní 8-ventilový dvouválec, SOHC

Maximální výkon (homologovaná verze): 14,8 kW / 5600 ot.

Maximální výkon (offroad úprava): 46 kW (63PS) / 6700 ot.

Točivý moment: 72 Nm / 6300 ot.

Vrtání x zdvih: 91 mm x 61,5 mm

Objem motoru: 800 cm3

Startování: Elektrickým startérem

Chlazení motoru: Kapalinou s nezávislým olejovým okruhem

Mazání: S mokrou skříní

Zapalování: ECU Delphi (USA)

Palivo: Bezolovnatý benzin 95 Oktanů

Systém pohonu:

 Převodovka: Automatická CVT – variátor / převody R/N/H/L (zpětný chod/neutrál/vpřed/terénní redukce)

Náhon kol: Kardanovými hřídeli

4×4 pohon: Odpojitelný

Přední pneu: 25×8-14

Zadní pneu: 25×10-14

Brzdový systém:

Brzda přední: Kotoučová hydraulická

Brzda zadní: Kotoučová hydraulická

Parkovací brzda: Ano

Odpružení:

Přední: Nezávislé, nitrogenové plně stavitelné odpružení/ Dvojitá A-ramena

Zadní: Nezávislé, nitrogenové plně stavitelné odpružení/ Dvojitá A-ramena

Suchá hmotnost: 550 kg

Homologace: Pro 2 osoby

11406145_877757075637660_1734235120927821472_o

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

4 × 5 =