Honda včera představila vrcholnou verzi svojí čtyřkolky FourTrax Foreman Rubicon na tiskové konferenci nedaleko svého amerického sídla v kalifornském Torrance.
Foreman Rubicon je dostupný ve dvou barevných kombinacích a se dvěma převodovkami. Tím asi prvním, co vás zaujme na Rubiconu a odlišuje ho od základní verze, jsou parádní hliníková kola a za nimi červeně lakované pružiny. Pak se ale po prvním pohledu praštíte do čela – vždyť Foreman Rubicon nemá vzadu kyvku jako normálně, ale lichoběžníkovou nápravu jako Rincon! Honda navíc tvrdí, že tenhle zcela nový rám je mnohem tužší než ten u základní verze a kolka se celkově líp řídí. Tak to dá rozum, že jo… Rubicon se zdvihy 21,6 a 18,5 cm navíc s novou nápravou vydělal i na světlé výšce.
Další příjemností Rubicona je možnost objednat elektrický posilovač řízení. U toho inženýři Hondy vymysleli nové tříbodové uložení, takže celý mechanismus je výrazně tužší a řízení tím pádem přesnější.
Foremana pohání dobře známý podélně uložený jednoválec o objemu 475 ccm, který plní hondí vstřikování PGM-FI skrz 36milimetrový difuzor. To nejzajímavější se ale skrývá pod pečlivým oplastováním – na výběr jsou tu dvě převodovky. Zapomeňte na variátor, Honda se vždycky chtěla lišit. Rubicon má buď manuální pětikvalt (jako jediná pracovní kolka) nebo taky naprosto unikátní automatickou dvouspojkovou skříň DCT. Takovou Honda poprvé představila před třemi lety u svého velkého cesťáku VFR 1200 F. Obě převodovky těží z toho, že se tu neztrácí síla a newtonmetry ve formě tepla ve variátoru. Automat DCT navíc přináší možnost řadit manuálně tlačítkem díky systému Honda’s Electric Shift Program (ESP) nebo to nechat na automatu ve dvou módech – pohodovém Cruise a ostřejším Sport. Sport drží zařazený stupeň déle a víc využívá sílu motoru, Cruise víc šetří palivo. Honda udává pro rok 2015 úsporu kolem 12%.
Obě verze pak společně používají 4×4 systém Honda TraxLok s uzávěrkou předního diferenciálu. Navíc tu je možnost Speed Override pro chvíle, kdy je potřeba plný výkon s uzavřeným předním diferákem (třeba v bahně). Rubiconovi ale nechybí klasická čtyřkolková řadička vlevo pod řídítkem – tady se ale řadí jenom zpátečka nebo parkovací brzda. Když už jsme u brzd – Rubicon dostal posílenou brzdovou soustavu se 190milimetrovými disky vpředu a jedním 170milimetrovým vzadu (běžný Foreman má vzadu na tuhé ose buben).
Novinkový pro rok 2015 je posílený alternátor s výkonem 574 Wattů, díky kterému je možné připojit i další elektrická zařízení. Nové je třeba i větší 50wattové světlo v kapličce.
Pracovalo se taky na ergonomii – Rubicon by měl být komfortnější – trojúhelník sedlo-řídítka-nášlapy je nově otevřenější a sedlo je pro sezonu 2015 vyrobené z měkčí pěny a té je v něm navíc o něco víc. Sedlo je taky drsnější, aby to tak neklouzalo. Na novém displeji se objevuje funkce připomínače servisu, abyste Rubicona nezapomínali servisovat.
Předchozí článek