Elka Stage 5: taky pro UTV!

od
0 komentář

ELKA-UTV-56-Stage5_Full-CC-230x1024Elka – kanadská značka odpružení potěšila v půlce ledna zejména majitele sportovních UTV.

 
Jejich vrcholnou řadu Stage 5 inženýři upravili i pro použití v těžších podmínkách náklaďáčků a bugin. Novinku prý vyvíjeli po více než dva roky a aktuálně přichází na trh v limitovaných sériích pro Polaris RZR XP 1000 a Can-Am Maverick DS. Další aplikace výrobce slibuje v dohledné době, tohle byla zatím nejvyšší priorita… 010
„Design téhle platformy je odvozený od naší poslední technologie Stage 5, která pracuje s méně škrceným průtokem oleje. To mj. zajišťuje ten nejjemnější pocit z odpružení, jaký jste kdy na UTV mohli zažít. Odpružení je tuhé a zároveň dost jemné, aby absorbovalo všechny typy nárazů pouze v rámci zdvihu bez toho, že by se dostávalo na dorazy, a je jedno v jaké fázi zdvihu se právě tlumiče nacházejí,“ vysvětluje Martin Lamoureux, prezident Elka Suspension.
IMG_1301Elka Stage 5 jsou postavené tak, aby pracovaly i v nejnovějších dlouhozdvihových UTV. Průměr těla tlumiče tu je typických 2,5 palce – tj. 6,35 cm a jsou určené pro nejnáročnější použití při jízdě na limitu možností stroje. Tlumiče Stage 5 nabízejí nastavení komprese (rychlá i pomalá), odskoku a tuhosti pružiny. Nové je i jemné maticové nastavování dvou pružin (hlavní a pomocné) pro optimální poměr jemného odpružení drobných kmitů vs. pohlcování velkých nárazů nebo dopadů po skoku. Elka zároveň upozorňuje na teflonovou pracovní plochu nebo masivní ocelovou pístnici o průměru 19 mm, stejně tak na tvrdě anodizované hliníkové komponenty.
Elka hned od začátku nabízí sety planžet nastavené speciálně pro pouštní závody, x-country, mx, duny nebo rekreační. Další varianty jsou zatím předmětem vývoje.
Jak asi tušíte, levné to nebude – jak na Mavericka tak na XP 1000 vás to vyjde jen v nákupu v USA cca na kilo…
006

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

20 − fourteen =