Elka 2,5´´ Stage 5: novinka pro UTV

od
0 komentář

010Kanadský výrobce tlumičů Elka v květnu představil nové výkonné tlumiče pro sportovní UTV – jde o nejvyšší řadu Stage 5.
 

Vývoj těchto tlumičů trval podle výrobce víc než dva roky a teď přichází na trh v zatím omezeném množství pro Polaris RZR XP 1000, Can-Am Maverick DS a Arctic Cat Wildcat. Další aplikace jsou aktuálně ve vývoji a měly by být brzo dostupné.ELKA-UTV-56-Stage5_Full-CC
„Design téhle platformy je odvozený od naší aktuální Stage 5 technologie, která obsahuje masivní objem oleje a méně škrcené průtoky pro nejjemnější pocit z tlumičů jaké kdy byly použity pro UTV. Odpružení je tuhé a přitom dostatečně jemné pro absorbování všech typů impaktů pouze v rámci zdvihu bez potřeby dostat se na dorazy, a nezáleží na aktuální pozici zdvihu tlumiče,“ říká Martin Lamoureux, prezident Elka Suspension. Co byste taky od prezidenta čekali jiného… 🙂
Elka Stage 5 byly postaveny přímo pro nejmodernější side by side s dlouhými zdvihy kol. Stage 5 se vyznačuje duálním nastavením rychlosti komprese, seřizováním odskoku i tuhosti pružiny. Nové je tu i štelování zkrácení pružin. Povrch pracovního válce pokrývá speciální teflonová vrstva (PTFE) pro co nejnižší tření při zdvihu. Pístnice je vyrobena z oceli o průměru 19 mm, hliníkové části jsou tvrdě anodizovány pro maximální odolnost povrchů, pouzdro má průměr 2,5 palce, tj. 6,35 mm.
Technologie Stage 5 je už léty odzkoušená v různých typech čtyřkolkových závodů a teď přechází do i do těžších bugin. Výrobce vše poctivě testoval v závodních podmínkách. Na vývoji se podíleli profesionální jezdci, jako je někdejší ATV legenda William Yokley se svým synovcem Johnem (závodí s Polarisem v GNCC), tovární jezdec Can-Amu Matt Hancock z WORCS série a Best In The Desert Series nebo Cory Sappington závodící v BITD sérii a další američtí závodníci.
IMG_1953-e1418849969502Při vývoji Stage 5 pro UTV pak Elka spolupracovala i úpravci a týmy: DragonFire Racing, Houser Racing, Lonestar Racing nebo RacerTech.
Dva roky vývoje něco stály a tak Elka rozhodně neprodává svojí nejvyšší řadu levně – 2 přední a 2 zadní tlumiče v sadě stojí 4 279 USD, tj. cca 94 000 Kč… Ovšem tlumiče jsou dostupné i v přednastavených setech přímo pro pouštní závody, country, kros nebo duny, či pro rekreační ježdění. Více možností je právě ve vývoji.
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

seventeen − eleven =