Právě proběhnuvší veletrh EICMA toho sice v ranku čtyřkolek moc neukázal (na rozdíl od motorek), ale pro český trh tam byly minimálně dvě docela důležité novinky.
Tou podstatnější je čtyřkolka s objemem motoru 400 ccm. Svým vzhledem klamala příchozí a leckdo si mohl myslet, že jde o facelift modelu X8. Chyba lávky, máme tu další modelovou řadu! A tentokrát půjde o spodní cenovou hladinu a v podstatě základní entry model, který nahradí původní staré pětistovky. Náhrada to bude určitě důstojná, protože výrobce předběžně slibuje 32 koní výkonu a 35 Nm, takže stroj bude se stávající pětistovkou porovnatelný i při menším motoru. Ten vychází z konstrukce nedávno do prodeje uvedené čtyřkolky X550 – podle zveřejněných technických parametrů, lze předpokládat, že pravděpodobně bude mít stejný válec i hlavu, kratší je jenom zdvih na klice (jenom 61,5 mm). Znamená to taky, že i čtyřstovka bude používat píst z vlajkové lodi – X8 – o průměru 91 mm. Z poměru vrtání a zdvihu vychází, že čtyřstovka bude pravděpodobně hodně točivá – vždyť i špička výkonu vrcholí při 7000 ot./min., což je ještě o 700 ot./min. výš, než už X550. Samozřejmě, že plnění motoru obstarává vstřikování.
Design pak vychází z typu X8 (hlavně maska), i když třeba v zadní části je všechno úplně jinak – je tady jediná rozměrná lampa a designově zajímavě zpracované blinkry v bocích. Designérskou finesou je v tomhle případě schránka na drobnosti, která se schovává za výklopným koncovým světlem! Pěkný funkční detail.
Zpracování – ovladače jsou stejné jako vždy, řazení má odhalenou kulisu, je tu nový digitální displej v kapličce před řídítky. Tak jako na větších modelech ani taky nechybí zapalovačová zásuvka a klíček zapalování je opět na bezpečném místě nahoře na pravém blatníku vedle paty kapličky.
Jestliže nová X550 přišla s plastem pokrytými plotnami nosičů vpředu a vzadu, čtyřkilo zůstává konzervativní a ponechává si trubky jako X8.
A teď to nejdůležitější – kdy to bude? Ještě se netěšte, výroba začne až někdy koncem druhého čtvrtletí příštího roku a u nás budou stroje nejdřív po polovině roku…
Druhou novinku CF Mota představíme v dalším článku 🙂
Technické údaje CF Moto CF400AU
Motor: vodou chlazený jednoválec
Rozvod: SOHC/4
Vrtání x zdvih: 91 x 61,5 mm
Kompresní poměr: 10,3:1
Maximální výkon: 32 k (23,5 kW)/7000 ot./min.
Plnění motoru: EFI
Pneumatiky vpředu/vzadu: 24×8-12/24×10-12
Délka x šířka x výška: 2090 x 1085 x 1185 mm
Rozvor: 1260 mm
Výška sedla: 860 mm
Světlá výška: 250 mm
Suchá hmotnost: 330 kg
Nádrž: 15 l