Už můžeme pomalu stříhat metr – nástupce legendárního Gladiatora 510 tu bude už v září a podle předběžných zpráv a technických parametrů se bude na co těšit.
Tahle kolka byla představená už na 71. mezinárodním motocyklovém veletrhu EICMA v italském Miláně, tedy loni na podzim.
CF Moto – výrobce u nás oblíbených Gladiatorů představil zcela novou generaci stroje, která do budoucna nahradí objemovou variantu pěti i šesti stovky. Stroj dostal nejenom nové okapotování, ale zejména bude mít novou techniku včetně nového motoru se zdvihovým objemem 495 ccm (stávající pětikilo má 493 ccm). Pánové z vývojového centra v Hangzhou ovšem nesáhli jednoduše jenom na vrtání, jak se to dělává, ale motor je opravdu nový – vrtání vs. zdvih jsou nově 91 x 76,2 mm (stávajícího půllitrového Glada charakterizuje poměr 87,5 x 82 mm). Vyšší bude i komprese – 10,5:1 je o 0,3 víc než teď a slibuje ostřejší projev motoru, stejně jako výrazně podčtvercové uspořádání ve válci. Takže nové pětikilo by mělo být točivější a živější, navíc výrobce deklaruje v otevřené verzi 39 koní, tj. měl by být silnější i než současná šestistovka X6, která má koní 38. Krouťák na hodnotě 46 Nm je zase o celých 6 Nm vyšší než u Glada 510. Vstřikování pro přípravu směsi je samozřejmostí.
CF Moto sice i na novince pořád používá obstarožní ovladače na řídítkách, známý je i velký barevný displej. Naopak novinkou je třeba zezadu přístupná schránka mezi zadními světly. Na podvozku bude mít pětikilo hliníková horní ramena náprav. Celkovým laděním se pětistovka víc blíží osmistovce X8 než stávajícím jednoválcům.
Předprodukční model dorazí už v září k nám, masová výroba by měla začít ve stejném měsíci. Pro evropské trhy se stroj bude značit 550, pro americké 500. Zatím jsou dostupné fotky jen dlouhé cestovní verze, které tu vidíte.
Kromě čtyřkolky se opět chystá zástavba nového motoru i do náklaďáčku – čeká nás nové půllitrové UTV nahrazující opět u nás prodávanou řadu 530/630. Podzim tak bude na novinky CF Mota, potažmo Journeymana celkem dost výživný… 🙂
Předchozí článek