Brutus není jenom bigbít

od
0 komentář

Polaris-Brutus-HDPTO-Angle-BroomKapela Brutus Rock letos oslaví 35. narozeniny a je na co vzpomínat. Bude se po 35 letech taky tak vzpomínat na komerční stroje Polarisu?…
 

 
Samostatná divize Polaris Commercial vznikla před dvěma lety jako odpověď na potřeby farmářů a pracantů, co tyhle stroje používají k obživě. Modelová řada Brutus vznikla ze spolupráce Polarisu s Bobcatem, kdy druhý jmenovaný poskytl technologie přídavného zařízení pro pracovní náklaďáčky. Došlo tak na přepracování naftového modelu aktuální generace Rangera a z něj vznikly tři modely řady Brutus – Brutus, Brutus HD a Brutus HDPTO, které se vyrábějí ve fabrice v iowském městě Spirit Lake.
Každý náklaďáček Brutus je vybavený dieselovým tříválcem s výkonem 24 koní, o zdvihovém objemu 904 ccm, který je spřažený s hydrogenerátorem vyvíjejícím tlak pro hydraulické okruhy. Polaris-Brutus-HD-Pallet-Forks-02
Standardní výbavou pro Rangera řady Brutus je podlahový přešlapávací pedál pro rychlou změnu režimu jízdy dopředu/dozadu bez toho, že by bylo potřeba řadit ručně. Tohle řešení splňuje požadavky zákazníků z praxe, kteří nezřídka potřebují při manipulaci na místě několikrát změnit směr pojezdu. V základu je taky každý Brutus vybavený tady nezbytným posilovačem Polaris-Brutus-HD-Bucketřízení i standardním polarisím pohonem všech kol (On-Demand True All-Wheel Drive).
Pro čistě pracovní účely čekající na Brutusy už není potřeba dokonalé vedení a odpružení zadní nápravy, nutná je zejména odolnost při plném naložení a stabilita. Lichoběžníkové závěsy proto nahradila náprava typu De Dion (jde o vůbec první aplikace tohoto typu nápravy u UTV) a tím pádem tenhle Ranger může na korbu naložit skoro 570 kilo (vejde se tam standardizovaná paleta), případně může táhnout přívěs o hmotnosti přes 900 kg, aniž by se zadní odpružení dostalo na limit. Tohle řešení v podstatě výkyvné nápravy zároveň stále umožňuje udržet světlost na cca 25 centimetrech i během tažení přívěsu. Ani Brutusu nechybí typické polarisí kotevní body systému Lock & Ride a na přání lze dodat také elektrické sklápění korby (pro modely HD a HDPTO je už v základu).
Polaris-Brutus-HDPTO-Attachments
A jsme u odlišností jmenovaných verzí Rangera Brutus – od varianty HD má náklaďáček přední hydraulický vývod pro přídavná zařízení, kam lze rychle připojit ať už radlici, nakládací lžíci, nebo vidle, nejvybavenější HDPTO je vlastně pokročilejší verzí typu HD. PTO značí, že tenhle Ranger má i přední vývodový hřídel (tak jako třeba traktory), na který se dají připojit tato nabízená zařízení – rotační smeták, sekačka nebo sněžná fréza, případně opět ty hydraulicky poháněné jako u HD.Polaris-Brutus-Treadle-PedalPolaris-Brutus-De-Deion-Rear-Suspension
Protože používat se tahle vozidla budou bez ohledu na počasí, mají všechny Brutusy střechu a sklo, HDPTO navíc dostává kompletně zakrytou kabinu včetně dveří a tomu už nechybí ani klimatizace, vytápění nebo odmrazování okna – pracovat se tedy dá celoročně. Kompletní kabina se dá objednat i pro jednodušší verze. Kde je nabídka přeci jen omezená, to jsou barevné variace těchhle pracáků – přát si můžete cokoliv, dostanete ale vždycky jenom tuhle šedou, co je na fotkách.
Představená řada čistě pracovních Rangerů není jediným produktem Polaris Comercial, mimo ně jsou do téhle skupiny zařazeny ještě třeba Sportsmany nebo kompletní řada Rangerů mimo sportovní modely.
Polaris-Brutus-Cargo-Box-Full
 
 
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

sixteen − one =