Informace o připravovaném jednomístném Polarisu se objevily už před koncem minulého roku. Šlo ale jen o spekulace, možná že i řízené vlastní fabrikou… Koncem ledna je to ovšem jasné: Sportsman ACE je tady a ve Státech se začíná prodávat už v únoru!!!
Polaris se tak opět nebojí a vrhá se do zcela neprobádaných vod, jako to už udělal před lety se sportovním náklaďáčkem RZR 800. Tehdy vsadil na výkon dvouválce a šířku odpovídající americkým ATV parkům. A vyplatilo se, vznikl prakticky celý nový segment s miliardovými obraty. Dnes už působí celkem úsměvně, že do té doby byl nesportovnějším UTV Yamaha Rhino…
Polaris Sportsman ACE (neboli ESO) přichází se zcela novou filozofií jednomístné buginy postavené na podvozku i pohonu čtyřkolky. „Představení Sportsmana ACE je součástí naší strategie udržení se lídrem trhu výkonných volnočasových hraček představováním inovativních produktů, které definují své kategorie,“ uvádí David Longren, viceprezident offroad divize Polarisu. „Vyvinutím Sportsmanu ACE chceme nejen zaujmout současné offroadové nadšence, ale chceme k téhle zábavě přivést i nové zákazníky. Spojujeme proto snadné ovládání, hbité vlastnosti, bezpečné a jisté řízení. To jezdcům všech úrovní přináší spoustu nových outdoorových zážitků.“
Autíčko tak spojuje ovladatelnost čtyřkolky s bezpečností UTV (prostě to má i klec) a navíc se s tím taky podíváte do ATV parků, kde je mezní míra 50 palců, protože tohle je široké jen 48 palců (122 cm) – pro našince ovšem informace prakticky bezcenná… Jezdec sedí ve středu stroje poměrně nízko, aby nezvyšoval polohu těžiště a tím zajistil co nejjistější ovládání zejména v zatáčkách, kde to při téhle šířce a při praktické nemožnosti vyvažování tělem bude asi na ostří nože. ACE se navíc chlubí solidní světlostí 26 cm i zdvihy kol 21 a 24 cm (vpředu McPherson, vzadu lichoběžníky).
K pohonu bugince slouží úplně nový jednoválec řady ProStar disponující výkonem 32 koní. Polaris zatím tají jeho zdvihový objem, ale ujišťuje, že díky vyvažovacímu hřídeli nebude ACE trpět vibracemi a tak jako ostatní motory z rodiny ProStar má i tenhle nový čtyřventilovou hlavu, nízkou úroveň vnitřního tření, výbornou spotřebu a nízkou hlučnost. Mělo by koneckonců jít o nejhospodárnější vozidlo z dílen Polarisu (jak uvádí výrobce), takže 20litrová nádrž slibuje velmi slušný dojezd.
Je to Polaris, takže poháněná jsou tu samozřejmě všechna kola – systém On-Demand True All-Wheel Drive pochází z dalších polarisích strojů a připojuje a uzavírá předek jen v případě potřeby. Typicky vynikající bude i brzdná síla Esa, kotouče jsou tu na všech kolech a vzhledem k váze stroje pod 380 kg by neměly mít se zpomalováním žádný problém.
Na první pohled maličká kabina nabízí možnost seřízení pozice sedačky v rozsahu přes 10 cm nebo výšky volantu na skoro devíti centimetrech, takže by se měla pohodlně usadit většina budoucích majitelů. Nechybí ochranné sítě ve „dveřích“ ani tříbodové pásy na na první pohled slušně tvarované a zpracované sedačce. Ace by měl přitáhnout pozornost piknikářů i cestovatelů – v kabině nechybí odkládací místečka pro pití a drobnosti, přední boxík pojme přes deset litrů, korbička přes 100 kg, celkově se dá na autíčko navěsit kolem 260 kilo nákladu (!), tažná kapacita je taky solidní – 680 kilo!
Jak je u Polarisu zvykem, je v nabídce hned celá řádka doplňkového příslušenství – od ochrany podvozku, dveří, kol až po střechu a další doplňky.
Zatím můžeme Amíkům jenom závidět, už za pár dní ACE přichází do prodeje. Tak tady máte aspoň video:
Technické údaje:
Motor: vodou chlazený jednoválec
Rozvod: DOHC/4
Zdvihový objem: neudán
Max. výkon: 32 k (24 kW)
Plnění motoru: EFI
Převodovka: CVT
Pohon: 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu: hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu: 25×8-12 / 25×10-12
Rozměry dxšxv: 2286 x 1219 x 1727 mm
Rozvor: 1562 mm
Světlá výška: 260 mm
Zdvih kol vpředu/vzadu: 208/240 mm
Suchá hmotnost: 379 kg
Nosič vpředu/vzadu: 55/110 kg
Tažná síla: 680 kg
Nádrž: 20 l
Text: Wolf
Fotky: Polaris
Předchozí článek