U japonských značek to sice moc nefrčí, ale Amíci na to slyší dokonale. Řeč je o dlouhých verzích pracovních čtyřkolek, které ze základního modelu rázem udělají pohodlný přepravník pro dva lidi na výlety nebo prakticky definitivně utnou sportovní ambice modelu.
Gladiator na tom není jinak. Už od původního modelu 510 RX se vždycky prodával jak dlouhý, tak i krátký a aktuálně nejnovější vydání jednoválce X6 EFI (před příchodem nové generace) na tom rozhodně nehodlá nic měnit. Prodloužená varianta pojmenovaná tradičně velkým A dostává, jako už tradičně, zase 20 centimetrů délky k dobru (mimo toho prodloužení obnáší i 10 kilo navíc, ale to nepoznáte). Nemusím asi zdůrazňovat, že je to opravdu hodně, ale to asi sami nejlíp posoudíte z fotek.
Gladiator s bohatou sportovní tradicí v téhle verzi opravdu ztrácí svoje sportovní ambice a jde o užitkáč každým coulem. Za všechno mluví ve standardu dodávaná homologovaná koule, naviják nebo bástry chránící ruce na heftech. Oficiálně sice na svojí kouli Glad smí tahat valníky s hmotností do 170 kilo, ale jak vidíte, tak ani s nepoměrně těžším vozíkem nejsou problémy (ovšem jen mimo veřejné komunikace). Prodloužený Gladiator si kromě zmíněného zachovává všechny znaky svého kratšího bráchy. Motor s objemem zvýšeným z původní pětistovky na 594 kubíků krmí vstřikování Bosch, následuje upravený variátor, převodovka ve složení LHNR a nakonec upravený podvozek s litými horními rameny. Každopádně mašina dokáže potěšit i oko, jak třeba vidíte na fotkách, dá se objednat třeba i v bílé perleti… Mimo toho, hliníkáče jsou taky v základu. Jízdní vlastnosti Gladiatora se dlouhou verzí samozřejmě mění. Za roh už nezatočíte tak snadno jako dřív a terénní zlomy vás taky můžou nachytat na břiše. Na řádění si prostě kupte toho kratšího, jestli byste ale rádi jezdili na tripy s holkama a holky s klukama, tak jste právě našli třetího do party. Sedlo je dlouhé jako gauč a molitanem soudruzi z Hangzou taky nešetřili, tak vám kostrče neotlačí, když přidáte kufr, ještě podstatně rozšíříte minimální úložný prostor (Glad ho má léta jenom pod sedlem) a můžete se vypravit i dál…
Technické údaje:
Motor: vodou chlazený jednoválec
Rozvod: OHC/4
Zdvihový objem: 594 ccm
Vrtáníxzdvih: 96×82 mm
Max. výkon: 20/38 k (14,5/28 kW)/6000/6300 ot./min.
Max. točivý moment: 47 Nm/5500 ot./min.
Plnění motoru: EFI Bosch
Převodovka: CVT Pohon 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu: hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu: 25×8-12/25×10-12
Rozměry dxšxv: 2300 x 1140 x 1230 mm
Rozvor: 1490 mm
Výška sedla: 900 mm
Suchá hmotnost: 340 kg
Nádrž: 19 l
Cena: 159 990 Kč
Text: Dan Pejzl
Fotky: Dep
Předchozí článek