CF Moto Gladiator X520 EFI: test horké novinky

od quado
0 komentář

IMG_3359
Bestseller X450 dostává dvojče X520. Není to jednovaječné dvojče, ale ani dvojvaječné, takže asi něco mezi.

Jestli už v tom značení máte trochu hokej, tak nezoufejte, nejste v tom sami. Gladiator X450, původně CForce 400AU je prostě IMG_3326čtyřstovka a Gladiatoři X520 a X550 jsou zase „jenom“ pětistovky. Ale to koneckonců byly dřívější modely 510 a 530 taky… Jasno je v tom, že oba objemy používají osvědčenou techniku z vlajkové lodi CF Mota – z Gladiatora X8 – hlava, válec i píst, takže cokoliv jde na trh, má už za sebou slušnou historii v podobě statisíců vyrobených a odzkoušených motorů.IMG_3285
Odlišit X520 od stávající X450 je snadné, pokud vidíte na polepy, kde si přečtete čísla. Pokud byste je neviděli, je tu jednoduché vodítko – žlutou barvu plastů u X450 prostě neobjednáte, ani když znáte důvěrně zásobovače v Journeymanu. S černou a oranžovou to je horší, ty jsou pro obě modelové řady společné… Ještě se proto můžete zaměřit na kola – X450 měla dřív menší čtyřiadvacítky (teď už má taky pětadvacítky), X520 už od začátku stojí na „dospělých“ pětadvacítkách.
IMG_3020Už loni uvedená X450 se ukázala jak velmi zábavný stroj, který díky své nepříliš vysoké hmotnosti představuje hodně hbitou hračku pro lesní, luční i jiná dobrodružství. Letošní X520 je zásluhou lepších výkonových parametrů příslibem ještě zajímavějších zážitků za řídítky. Svým výkonem 38 koní už konkuruje i výrazně dražším značkách a pořád si drží svou atraktivní cenovku.IMG_3047
Z dobrých vlastností převzatých z X450 musíme vypíchnout zakrytované podběhy, kde už bahno ani voda necákají do světel nebo elektriky, je tu taky šikovný boxík ukrytý za zadním světlem nebo dvě zásuvky – klasická zapalovačová a hned vedle druhá se dvěma USB porty…
 
Obsáhlejší a podrobnější test Gladiatora X520 najdete v dalším čísle magazínu QUAD, které vyjde před koncem července! 😉
IMG_3375
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

eight − 2 =