Bestseller X450 dostává dvojče X520. Není to jednovaječné dvojče, ale ani dvojvaječné, takže asi něco mezi.
Jestli už v tom značení máte trochu hokej, tak nezoufejte, nejste v tom sami. Gladiator X450, původně CForce 400AU je prostě čtyřstovka a Gladiatoři X520 a X550 jsou zase „jenom“ pětistovky. Ale to koneckonců byly dřívější modely 510 a 530 taky… Jasno je v tom, že oba objemy používají osvědčenou techniku z vlajkové lodi CF Mota – z Gladiatora X8 – hlava, válec i píst, takže cokoliv jde na trh, má už za sebou slušnou historii v podobě statisíců vyrobených a odzkoušených motorů.
Odlišit X520 od stávající X450 je snadné, pokud vidíte na polepy, kde si přečtete čísla. Pokud byste je neviděli, je tu jednoduché vodítko – žlutou barvu plastů u X450 prostě neobjednáte, ani když znáte důvěrně zásobovače v Journeymanu. S černou a oranžovou to je horší, ty jsou pro obě modelové řady společné… Ještě se proto můžete zaměřit na kola – X450 měla dřív menší čtyřiadvacítky (teď už má taky pětadvacítky), X520 už od začátku stojí na „dospělých“ pětadvacítkách.
Už loni uvedená X450 se ukázala jak velmi zábavný stroj, který díky své nepříliš vysoké hmotnosti představuje hodně hbitou hračku pro lesní, luční i jiná dobrodružství. Letošní X520 je zásluhou lepších výkonových parametrů příslibem ještě zajímavějších zážitků za řídítky. Svým výkonem 38 koní už konkuruje i výrazně dražším značkách a pořád si drží svou atraktivní cenovku.
Z dobrých vlastností převzatých z X450 musíme vypíchnout zakrytované podběhy, kde už bahno ani voda necákají do světel nebo elektriky, je tu taky šikovný boxík ukrytý za zadním světlem nebo dvě zásuvky – klasická zapalovačová a hned vedle druhá se dvěma USB porty…
Obsáhlejší a podrobnější test Gladiatora X520 najdete v dalším čísle magazínu QUAD, které vyjde před koncem července! 😉
Předchozí článek