„Tak nám držte palce“

od
0 komentář

F13Jestliže Zlínsko můžeme považovat za Mekku automobilových rallye, potom Severní Morava, respektive od Přerova někam po Kopřivnici, je zemí zaslíbenou dálkovým maratonům a buginám.

 
Všechno vlastně začal v 80. letech Alois Havel, jenž s kopřivnickou buggy Tatra dobýval evropský autokros. Pak se přidal Karel Havel z Přerova, mistr Evropy 1986.Ale to už vozil vavříny z Dakaru a dálkových rallye pan Karel Loprais. Ten zase „nakazil bacilem názvem Dakar” Tomáše Tomečka z Příboru, i svého synovce Aleše, a tak bychom mohli pokračovat.Pilný, Randýsek F3
Rozhodně nesmíme zapomenout na Mirka Zapletala z Dřevohostic, naši absolutní jedničku v osobních automobilech ve Světovém poháru Cross Country. S jeho vozy startují i další posádky po celém světě. A právě s ním začínal Dušan Randýsek na místě spolujezdce. „Všechno nastartoval Karel Loprais, a asi proto se v této oblasti hodně lidí věnuje cross country,“ říká Dušan Randýsek z Hranic na Moravě.
 
První byla motorka
Už v sedmnácti letech začal Dušan Randýsek objíždět krajské motokrosy. Pak s bratrem odcestoval do Rakouska a Kanady na studie a zkušenou.  Po několika závodech offroadmaratonu a trophyes si vysloužil místo druhého pilota u Mirka Zapletala a absolvoval pět let závodění vícehodinových maratonů po celé Evropě. V roce 2006 se vrátil na motorku, jezdil offroadmaratony, několikrát uspěl na mezinárodních závodech baja a skončilo to třemi Dakary 2007, 2009 a 2010 a krásnou Transorientale rally místo zrušeného Dakaru.
 
Ze dvou na čtyři
F5Můžeme říct, že shoda okolností a náhod vedla k přestupu ze dvou na čtyři kola Především pak polámaná noha jako památka na Dakar 2009. Druhým důvodem byla vypsaná nová kategorie FIA právě pro buggy a nabídka od firmy ArcticCat, aby vyzkoušel nový Wildcat. A od té doby vlastně vyvíjí vůz kategorii T3 light.
Do Rally Dakar odstartuje s Rostislavem Pilným v jedné ze čtyř automobilových kategorií – T3 Light, kde jsou kritéria – objem jednoho litru, 14“ kola a hmotnost nesmí byt méně jak 750 kg.  ArcticCat Wildcat 1000 X Dakar se může pochlubit výkonem 125 k a dojezdem 800 kilometrů. Vozidlo vychází ze sériového stroje Wildcat X a úpravy spočívají hlavně v chlazení komponentů a v bezpečnosti.
 
Rally Dakar
„Rally Dakar a vůbec rally je hlavně o spolehlivosti strojů v extrémních podmínkách s minimem zázemí. Máme za sebou pětatřicet tisíc závodních kilometrů, a přesto nás stále něco překvapuje. F10 DSC01982 DSC_0448Můžu ale prozradit, že jsme v této kategorii na konci evoluce. Wildcat nám funguje, dojíždí a hlavně nám přináší obrovskou zábavu. S vývojem mně pomáhají přerovští odborníci Mirek Zapletal nebo Ladislav Hanák specializující se na autokros,“ říká Dušan Randýsek a dodává. „Asistenci mi bude dělat můj bývalý tým KM Racing Team, který je velmi profesionální a nikdy nezklamal. Rychlou asistenci zajišťuje taky KM Racing. Doufám, že dlouho budu mít za sebou další přátele jako Martina Kolomého z Buggyry nebo svého bratra Roberta, jezdícího asistenci v barvách dřevohostického Offroadsportu.“
 
S Rosťou Plným
V malébuggyArcticCatWildcat pojedou dva řidiči, byť původně chtěl Dušan Randýsek absolvovat Dakar sám. Nakonec se domluvil s Rosťou Plným, který má také už velké zkušenosti v kategorii lehkých aut, a přesvědčil o svých kvalitách. Jak přiznávají, aby docílili kvalitního výsledku, tak je určitě lepší jet ve dvou. Jde hlavně o výsledek a Rosťa Pilný je spolehlivý, rychlý pilot, a umí dobře  navigovat.
O výsledku neradi mluví a vědí, že v celkovém pořadí nemohou počítat s umístěním do dvacítky nejrychlejších, ale mohou zajet dobře třeba písečnou etapu. V jejich kategorii by brali umístění do třetího místa.
 
Text: Jindra Lasík
 
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

3 × 5 =