Pryč je doba, kdy novinky čtyřkolek a UTV přicházely jenom jednou ročně a to v létě. Pak celý rok nic. Polaris zase něco představil…
Tentokrát to jsou dva náklaďáčky, spíš teda buginy. Tím prvním je RZR XP 4 Turbo, druhým RZR XP 4 1000 High Lifter Edition.
Posadit se do turbeného RZR jako pasažér a dát se všanc řidiči je hodně o odvaze a velké důvěře. Aktuálně nejsilnější UTV na trhu není nic pro nováčky a ten, kdo řídí, by to měl mít už dost v ruce, zvlášť když může mít naložené až tři lidi na palubě. Pokud má, může pro ně připravit hodně extatické zážitky v terénu.
Polaris RZR XP 4 Turbo žene kupředu stejný paralelní dvouválec jako novinku letošního léta RZR TURBO. Ten má podle výrobce výkon 144 koní – o 30% víc než základní RZR XP 4 1000, ale taky o plných 45% vyšší točivý moment. Motor má kliku přesazenou o 270°, kované písty i ojnice, sodíkem plněné ventily, lepší chlazení s přídavnou elektrickou pumpou a výkonnější mazací systém oproti RZR XP 1000. Nechybí elektronická kontrola tlaku turba ani detekce klepání. Polaris už se dříve nechal slyšet, že při testování najel s tímhle motorem tolik kilometrů, že by to stačilo na devět objetí zeměkoule.
Také RZR XP 4 Turbo dostává stejně kvalitní podvozek – FOX Podium Internal Bypass se zdvihy 40,6 a 45,7 cm, vpředu to je tradiční lichoběžníková náprava, vzadu tříprvková s dlouhým vlečným ramenem. Nezapomnělo se ani na brzdy – ty má Polaris tradičně vynikající – jsou to 248milimetrové disky s třípístovými/dvoupístovými třmeny pro maximální zpomalovací sílu.
Polaris ještě upozorňuje na bohatou nabídku značkového příslušenství – katalog pro tenhle model čítá víc než 110 položek (od nárazníků po přídavná světla). Většina se dá snadno přidělat za pomoci systému Lock & Ride.
Novinka se ve Státech už prodává. Cena začíná na 27 499 USD.