Marshall Motoart Superleggera RZR: Stavba snů

od
0 komentář

MarshallMotoart-Superleggera-RZRXP1000-36O téhle stavbě jsme psali, když vznikala, teď už je ale hotová. A stojí to za to!

 
Marshall Motoart dělá speciální vozidla tak dlouho, jak si vůbec pamatujeme tohle jméno. Stojí za tím zakladatel firmy Chris Burke, který do staveb promítá svojí vášeň i posedlost. Jedním z jeho nejznámějších projektů je třeba RZR 4 osazený velkým americkým osmiválcem.
Superleggera RZR je ale o něčem jiném. Stavba postavená speciálně pro pořad Project X americké TV show Destination Polaris si vzala za základ RZR XP 1000. Z toho Chris odstranil všechno kromě plastů a pohonu. Pak kamion přivezl hromadu hliníku a začala doslova umělecká práce na superlehké bugině, protože Superleggera znamená italsky Superlehký. Své odlehčené a téměř spartánské modely takhle značí například Lamborghini… 🙂
Základem téhle stavby je kompletně hliníkový rám, který nahradil původní ocelový, a vůbec celkově změnil rozměry buginy. Celé je to totiž postavené jenom pro jednu sedačku (sedí se uprostřed a tam se samozřejmě přestěhoval i volant a pedálový box).MarshallMotoart-Superleggera-RZRXP1000-02
Kabina je tedy užší o 12,5 cm, delší o 20 cm, je ale nižší o plných 43 cm. Z hliníku jsou komplet i nápravy. Ramena byla na každé straně prodloužena o plných 10 cm a doplněná o tlumiče Fox Internal Bypass s průměrem 2,5 a 3,0 palce. Kola tady mají výsledně zdvihy přes 50 cm!
MarshallMotoart-Superleggera-RZRXP1000-17Protože se myslelo hlavně na co nejlepší poměr váhy k výkonu, bylo potřeba upravit i druhou stranu rovnice – výkon. Motor dávající v základu 110 koní poslali do firmy K&T Performance, kde se mu dostalo péče hodné dragsteru. V první řadě big bore kit na objem 1103 ccm, ostré vačky, kované písty a ojnice, větší ventily a v neposlední řadě i velké turbo a výfuky od Muzzy. Všechno to pak přenáší variátor se spojkami od STM. Výsledkem je výkon někde kolem 300 koní! Když k tomu připočítáte celohliníkovou konstrukci, tak se Superleggera RZR dostává poměrem váhy k výkonu někam na úroveň Pagani Huayra nebo Porsche 918 Spyder!!!
A Superleggera RZR na váze? 500 kilo! To je o víc než o 120 kilo míň než u sériovky RZR XP 1000 a k tomu připočítejte asi třikrát vyšší výkon! Nebo pro usnadnění počtů – váží to asi jako Polaris ACE s řidičem 🙂 …
Vydařená stavbička, což ? 🙂
 


Fotky: UTVguide.net

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

19 − five =