Velmi tichá revoluce u RZR

od
0 komentář

2011PolarisRZRXP90014Možná jste to vůbec nezaregistrovali. A nedivte se, byl to rozhodně záměr. Polaris při představení letošních novinek řady RZR udělal u devíkil jednu zásadní změnu.
 
 
 

 
2011PolarisRZRXP90011Změny jakéhokoliv stroje k lepšímu se vyhlašují s velkou slávou do světa a vydávají se k nim tuny tiskových zpráv. Když to jde opačným směrem, moc rozruchu o tom výrobce dělat nechce. Není divu, snaží se kvalitativní pokles bagatelizovat, zakecat a raději upozornit na něco úplně jiného, aby se v tom rejpalo co nejmíň lidí. Tak jako u RZR 900.2015-rzr-4-900-eps-voodoo-blue_rear
Všechny devítistovky pro letošek pěkně potichu přišly o perfektně fungující zadní nápravy s dlouhým vlečným ramenem, které tuhle řadu v době jejího uvedení odlišovaly od konkurence. Polaris navíc toto řešení s chutí proklamoval jako generační skok, best in the class atd. V létě ale tuhle technicky náročnější nápravu zaměnil za klasiku – dvojité lichoběžníky jako u původní osmistovky. Relativně krátká nová ramena nahradila ta původní dlouhá s vynikající kinematikou. Polaris to odbyl v tiskové zprávě snad jednou větou, a zpráva se víc zaobírala novým nastavením geometrie předku… Je to velká škoda. Polaris s tímhle řešením přišel do segmentu UTV/SSV jako vůbec první a byl to skutečný průlom. Následovali rivalové Wildcat a Maverick. RZR se teď ale vrací o krok zpět.
TA012FULLSKIDEC-RZR900-4 TA012FULLSKID-RZR900S-2Slovy čísel to obnáší o 32 mm zkrácený zdvih na předku (311 mm) a o 21 mm vzadu (335)…
Nápravu podobnou těm nejlepším závodním buginám si tak ponechává jenom litr XP, který se tím výrazně odřezává od zbytku řady RZR.

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

six − two =