Yamaha Wolverine-R

od
0 komentář

Wolverine-R depicted with optional accessoriesRhino platilo za nejsportovnější UTV až do chvíle, kdy přišel na trh Polaris se svým RZR. Pak se změnilo úplně všechno a postupem let byl z Rhina jenom tuctový náklaďáček…

 
Yamaha chce změnit situaci a začala konat. Jestli loni představila nástupce Rhina – třímístného Vikinga (případně šestimístného Vikinga VI), tak letos to bere z té sportovnější stránky. Aktuální novinka se jmenuje Wolverine-R. To eRko v názvu se snaží naznačit vztah ke sportu, protože samotné pojmenování Wolverine už Yamaha používala léta pro čtyřkolku s 350 ccm motorem. Buď to byl nedostatek fantazie, nebo jim prostě přišlo, že je toho jména pro malou kolku škoda. Mimochodem Wolverine znamená v překladu rosomák – tj. psovitá šelma s pověstí docela drsného bojovníka.2016_YAM_YXE700E_EU_DPBSN_DET_001
Wolverine-R není jen převlečený Viking nebo oprášené Rhino, je tu všechno nové. Celý je kompaktnější – užší i kratší než Viking a posunutím motoru vpřed a sedaček vzad se pracovalo i s těžištěm stroje. Yamaha slibuje výrazně sportovnější vlastnosti, než může nabídnout Viking a přizpůsobila tomu i podvozek – dlouhá ramena (vpředu prohnutá) i kvalitní odpružení KYB (plně seřiditelné) sice nenabízí takové zdvihy jako nejlepší sportovní UTV dneška (jsou „jenom“ 246 a 269 mm), ale určitě budou pracovat ve sportovnějším režimu než u klasického pracovního náklaďáčku. Hodně slušná je i světlost – 29 cm – ale například i kompletně oplechovaný podvozek (celý spodek je rovný a krytý ocelovým plechem).
2016_YAM_YXE700E_EU_DPBSN_DET_008Základem jsou u Wolverina-R jak posilovač řízení, tak výkonné brzdy s dvoupístkovými třmeny, i obutí do 26palcových Maxxisů Bighorn.
Yamaha po letech představuje i úplně nový motor! Je to taky sedmistovka jako u Vikinga nebo Grizzly, ale jinak je všechno jinak – má vyšší zdvihový objem (708 ccm namísto 686) i úplně novou dvouvačkovou hlavu. Nechybí katalyzátor nebo přisávání čistého vzduchu do výfuku pro co nejlepší emise. Zatím ještě není jasné, jaký bude výkon, ale měl by být vyšší než u Rhina nebo Vikinga. Pohon tady zajišťuje variátor Ultramatic s převodovkou k tradičním složení LHNR, kde je o 5% kratší eLko i zpátečka, než má třeba Viking.
Že to Wolverine-R s prací opravdu nebude myslet vážně, ukazuje korbička. Sice jí má, ale není sklopná a je tu spíš na bagáž než na převoz materiálu. Uveze ale pořád slušných 136 kilo.2016_YAM_YXE700E_EU_DPBSN_DET_002
Zcela nová je tady kabina. Anatomicky tvarované sedačky nemají oddělenou opěrku pro hlavu, mají tříbodové pásy a sedadlo řidiče se dá posouvat v rozsahu 9 cm. Pod loketní opěrkou tu je velký ukládací prostor a pokud se to celé vyndá, dostanete se k vzduchovému filtru a táhlu řazení. Standardně Yamaha dodává poloviční dveře stejně jako dobře známý digitální displej.
Yamaha začne novinku prodávat v květnu, k dispozici budou modré, zelené a maskovací plasty.
Wolverine-R depicted with optional accessories

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

eighteen + 10 =