CF Moto Gladiator X8 v úpravě Kamikaze: rekordní stroj!

od
0 komentář

IMG_3203Tady je slíbený článek o úpravách Gladiatora X8, který začátkem října stanovil nový slovenský rekord v jízdě na čtyřkolce za 24 hodin.

 
Mimo vlastního stroje je zajímavý i fakt, že si člověk, který opravdu neřeší, jaký stroj si zakoupí, vybal právě Gladiatora X8, s nímž je po více jak roce a půl maximálně spokojen. Stroj šlape od prvních kilometrů jak hodinky, v den startu rekordu měl nakrouceno takřka 13 000 km. Pro zajímavost – na této X8, z produkce 03/2013, do dnešního dne nebyl mj. měněn řemen, čepy, tlumiče, péra či poloosy. Čtyřkolka má pravidelný servis, navíc dle majitele vždy obohacený o aditiva a podle všeho také tak vypadá. Když jsme stroj viděli, nevěřil jsem, že je rok a půl starý a má téměř 13 000 km. Kombinace pravidelné údržby a převážně silničního použití dělají samozřejmě své a čtyřkolka logicky netrpí tak, jako „bahňácké“ kusy. Nicméně úpravy na stroji, hlavně pak navýšení váhy, jsou tak markantní, že je opravdu někdy až s podivem, co vše tento kus vydrží. Hrubým odhadem majitele je kolka o více jak 200 kg těžší než běžný sériový kus, tudíž s jezdcem, bagáží a plnou nádrží se dostává na hodnotu někam k 700 kg… To je např. víc, než mají UTVéčka… O to více překvapila i skutečnost, že sériové tlumiče (jedná se o verzi DeLuxe, tedy s nitrogenovými stavitelnými tlumiči) dokáží bez sebemenších problémů takovou váhu ustát. V kombinaci s naprosto „šílenými“ rozměry pneumatik a ráfků dělají z X8 opravdového silničního speciála, který sedí na asfaltu jak přilepený.
IMG_3206IMG_3213 IMG_3220
 
 
 
 
 
A jaké jsou ty další „finesy“ na tomto netradičním stroji? Zde je výčet úprav a výbavy, je toho více než dost 🙂 :
Ochrana podvozku, přední ochranný rám, větrný štít, duální plyn, sání vyvedené na boku krytu airboxu, ovládání 4×4 uvnitř krytu páčky brzdy (bástru), zpětná zrcátka a blinkry na bástrech, blinkry v ochranných lemech, LED rampa v předním nosiči, propracovaný systém drIMG_3233žáků na předním nosiči (Kolpin, IMG_3257CF Moto, GPS a GoPro držáky…), navigace, mobil, couvací kamera s velkým LED displejem na krytu airboxu, vyhřívaná modře čalouněná sedačka, masážní podložka, dodatečné rozšiřovací nášlapy, držáky pití, lékárny a nástrojů (lopatky, nože, mačety…), upravený výfuk se svody, zadní naviják Warn, přepracovaný zadní nosič, obří kufr s příslušenstvím, plnohodnotná rezerva na tažném zařízení, radiostanice s anténou a jako naprosto nezbytné 2 dvoueurové mince v přední masce, jakožto poslední záchrana při ztrátě či odcizení peněženky 🙂 . Snad jsem na nic podstatného nezapomněl, úprav je opravdu hodně a všechny jsou k vidění v uvedené fotogalerii.
IMG_3239 IMG_3232 IMG_3228
 
 
 
 
 
Text: E.D.A.
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

11 − one =