Yamaha představila unikátní náklaďáček, kam se naskládá až šestičlenná posádka! Je to prodloužená verze Vikinga a dostala označení Viking VI 700 4×4. Pro Polaris, který má zatím všechna NEJ segmentu, to bude asi hodně hořká pilulka 🙂
Sice Japonci v segmentu UTV pořád tahají za ten kratší konec provazu, ale Yamaha ukazuje, že se Amíků nebojí, a když třeba Polaris má nejsilnější UTV, a UTV pro jednoho, tak Yamaha prostě bude mít UTV pro nejvíc lidí. A to se taky počítá. Loni představili japončíci třímístného Vikinga, který nahradil Rhino, ale nikdo si asi nepředstavoval, že v případě prodloužené verze (rozvor 2936 mm) je prostě počet osob jenom znásobí dvěma.
Se šestičlennou posádkou ovšem asi bude mít docela dost práce pohon – motor je totiž pořád stejný jako v grizzlině nebo v běžném Vikingu – jednoválec o objemu 698 ccm doplněný variátorem Ultramatic. Nicméně Yamaha udává, že pohon byl pro potřeby Vikinga VI upravený, což znamená přepracované sání, jinou mapu vstřikování a taky úpravy na variátoru nebo odolnější rozběhovou spojku. Výrobce udává tažnou sílu stejnou jako u třímístného Vikinga – 1500 liber, tj. 680 kilo, což je typická váha přívěsu pro UTV, uvézt by měl asi 272 kilo na korbě, ale to už asi bude na plně obsazené sedmikilo, jehož vlastní váha dosahuje 740 kilo, hooodně velká porce.
Pohon všech kol se tu aktivuje otočným ovladačem na levé straně přístrojovky a není potřeba u toho ani zastavovat. Řízení může mít samozřejmě posilovač, protože s takovou náloží by si s volantem poradil leda tak Hulk. Že ho mít může, ale znamená, že standardní stroj ho nemá!
Novinka se bude prodávat v zelené, červené a camo barvě, speciální edice pak ve stříbrné doplněné o alu kola, nástavce blatníků, střechu, úchytky na korbě nebo 20litrový úložný prostor pod sedačkou krajného předního spolujezdce.
Základní cenovka je 12 799 dolarů, s posilovačem stojí o litr víc.
Předchozí článek