SandMountain-March2014-1459Když jsme se loni na Sand Sport Super Show v kalifornské Costa Mese potkali s Bestií Jona Crowleho z UTVGuide.net poprvé, trochu jsme se škrábali na hlavě – byla prostě až příliš dokonalá. Prostě auto, které postavíte za spoustu peněz jako show car a pak máte strach s tím vůbec vyjet do terénu, aby se neumazalo. Jak jsme se pletli…

 
Bestie začala jako Polaris RZR XP Jagged X Edition, který si Jon odvezl přímo z novinářské předváděčky. Měli jsme tenhle stroj vždycky rádi a pravděpodobně zůstává jedním s našich favoritů ze strojů té doby. Čtyřsedačkový RZR XP 900 přišel o dvě sedačky, dostal jinou klec a balíček Stage 1 od Polarisu pro motor, se kterým dvouválec dával 93 koní. Dobře to vypadalo, bylo to dobře vybavené a podvozek odpovídal motoru. Proto se všech tisíc kusů speciální série rychle vyprodalo. SandMountain-March2014-974
SandMountain-March2014-195-IGJon si se svým Jagged X trochu pohrál. Hodně práce na tom udělala firma SDR Motorsports. Dodala například zcela nový ochranný rám se svažující se střechou a kompletní zakrytí nové zadní části stroje. V zadeklovaném zadku je uložený nový chladič CBR Racing. Sériový chladič v přídi byl využit jako mezichladič stlačeného vzduchu.
Motor byl vymontován a poslán do K&T Performance z Utahu na úpravu. Dostal tam vložky a písty Muzzy a velké turbo Garrett. O řídicí jednotku se postarala firma Attitude Industries, Holz Racing Products připravil bytelnější uložení motoru pro eliminaci kroucení. Přenos síly na kola má na starost variátor se spojkami STM Z1 (jsou uzpůsobené na širší řemen s větší přilnavostí a trvanlivostí než sériový). Plně seřiditelný variátor sice stojí dost, ale při tomhle výkonu stojí za každou penny, co za něj utratíte!
SandMountain-March2014-1087Motor má teď tolik síly, že 3,6metrovou buginu hravě postaví na zadní – na brzdě ukáže 175 koní, což je o stovku víc, než umí ten sériový!
Po motoru následoval podvozek, kam přišly masivní 2,5palcové Foxy s technologií kontroly dorazu – znamená to, že poslední čtvrtinu zdvihu tlumič ztvrdne, aby zabránil dorazu při zvlášť silném dopadu. Celkově tak tlumiče mohou být nastavené docela na měkko, aby pobraly běžné nerovnosti trati, ale při dopadech po extra vysokých skocích nehrozí mlácení do dorazů. Zdvihy kol se prodloužily až na 43 centimetrů, takže speciál může konkurovat i nejnovějším sportovním UTV. Spolu s tím se rozšířila i šířka o 10 cm na každé straně, což Bestii opět přidalo na stabilitě. Podvozek chrání oplechování značky Factory UTV UHMW.
Aby se podařilo přenést extrémní výkon na zem (spíš písek), tak přišly ke slovu pádlové gumy Sand Tires Unlimited (STU). Ty jsou nazuté na karbonových kolech HiPer – ta jsou sice jen o něco málo lehčí než klasické beadlocky, ale jsou 2x až 3x odolnější. SandMountain-March2014-138016pádlové gumy STU se dokážou zakousnout do písku a RZR doslova vystřelit z místa, předky s výrazným drážkováním zase dokonale vedou auto v zatáčkách i v měkkém písku.
Při takovém výkonu jsou potřeba i pořádné sedačky – PRP suspension doplněné pětibodovými pásy Simpson udrží posádku na místě děj se co děj. Střechu doplnil metrový LED panel, noční atmosféru dotváří i podsvícení spodku a vnitřku vozu. Z detailů můžeme jmenovat třeba podsvícené spínače, bezpečnost jistí hasičák.
SandMountain-March2014-983Zatím Bestie jezdila v poušti Glamis, v Sand Mountains a v dalších dunových rájích USA. Bez jediné závady. S péčí, které byla stavbě věnována, je stroj nejen krásný, ale i obdivuhodně spolehlivý. Je úžasné, jak odlišný je teď RZR s tak obrovským výkonem – je to prakticky jiný stroj. Po zkušebních jízdách a doladění dostala Bestie kompletní polepy ProLine Wraps. Polaris teď vypadá stejně dobře, jako jede!
 
Fotky: UTVGuide.net

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

16 − five =