Je sice úžasně ovladatelná, skvělá na vodě, ale naprosto nepraktická – obojživelná čtyřkolka.
Neznám nikoho, kdo by neskákal radostí, kdyby měl možnost řídit Gibbs Quadski. Je to totiž vodní skútr na kolech! Stisknutím tlačítka vás tahle ATV vrátí do dětství. Quadski nabízí nezapomenutelné zážitky.
Stroj pohání motocyklový motor BMW K1300, který dává impozantních 175 koní a 140 Nm. Quadki s tím dosahuje rychlosti 72 km/h. Sílu přenáší převody na zadní kola přes šestistupňovou automatizovanou manuální převodovku, která se ovládá z řídítek. Čtyřválec z BMW by jistě stačil i na vyšší top speed, což bychom přivítali od továrny na „ultimativní stroje“ ze světa ATV a UTV, ale rozumíme důvodům, proč Gibbs zůstává pod hranicí 50 mil/h tedy 80 km/h. Vozítko je těžké, kompozitová konstrukce křehká a porucha by vás mohla zanechat třeba v řece bez pádel…
Šířka 137 cm spolu s nízkým těžištěm a příjemným řízením dělají z Quadski překvapivě schopné vozidlo na čtyřkolkových cestách, ale absence předního pohonu v terénu chybí. Takže během přepravy stroje k vodě po pobřeží, kde většinou narazíte na měkký, klouzavý nebo písčitý povrch, je potřeba mít pořád rychlost.
Trup Quadski je silný, trvanlivý, lehký a je vyrobený z jednoho kusu použitím nejmodernějších kompozitových technologií. Proměna na člun je neuvěřitelně hladká a jednoduchá – přepnutí kolébkového přepínače vedle klíčku zapalování se zatáhnou kola a síla motoru se přehodí na vodní trysku. Přední kola se sklopí do blatníků po oblouku, zadní se zatáhnou svisle.
S Quadski je spousta zábavy ve vodě, je skvěle manévrovatelný a silný. Měl by ale být homologovaný pro víc pasažérů (je jednomístný) a měl by mít rovnou vybavení pro tahání vodních lyžařů.
Takže závěr? Řízení Quadski na cestách pro čtyřkolky a pak rychlá proměna na vodní skútr je úžasný zážitek. Ale jeho schopnosti nejsou bez kompromisu. Navíc je drahý – cena dosahuje skoro 40 000 USD (skoro 800 tisíc Kč) a nikdy nebude tak spolehlivý jako čtyřkolka nebo tak mrštný jako vodní skútr. Dokud cena nespadne, předpokládáme, že Quadski uvidíme jen přikurtované na zádích extravagantních jachet…
Technické údaje:
Motor: čtyřválec DOHC/4
Zdvihový objem: 1293 ccm
Pohon: 4×2, vodní tryska
Převodovka: šestistupňová sekvenční
Pneumatiky: 25×8-12
Brzdy: hydraulické kotoučové
Rozvor: 1768 mm
Délka x šířka x výška: 3200x1585x1310 mm
Světlá výška: 228 mm
Nádrž: 57 l
Text a fotky: www.atvrider.com
Předchozí článek