Když prší, je čas i na takové kratochvíle, jako je pokec u kafe. Na chvilku jsme si sedli s Mgr. Eduardem Šlampou, obchodním ředitelem společnosti Journeyman CZ s.r.o. i aktivním závodníkem, a vzali to tak nějak od Adama…
Edo, čas máme, přiblížíš nám v krátkosti historii vaší firmy?
Když se podívám do opravdu dávné historie, tak naše firma byla založena již v roce 1991 pod původním názvem „Moto ORIOLI“. Z tohoto názvu je patrné zaměření na motorové stroje a první zkušenosti se čtyřkolkami jsme sbírali již v roce 1998. Již od samého počátku existence jsme česká firma vybudovaná na poctivých základech a na tento fakt jsme patřičně hrdí.
V následujících letech se firma, již pod názvem Journeyman, stále vyvíjela a stala se předním distributorem kvalitních a cenově dostupných pracovních čtyřkolek. Přelomovým rokem historii firmy se ovšem stal rok 2006, kdy jsme zvítězili v tendru na zastoupení společnosti CF Moto, jejíž čtyřkolky jsme téměř ihned zařadili mezi nejprodávanější na českém a slovenském trhu. Následně pak v roce 2007 přibyly do nabídky čtyřkolky společnosti SMC. Pro obě značky jsme jedinými oficiálními importéry do České a Slovenské republiky.
Co si můžeme představit pod značkou Journeyman?
Journeyman „zastřešuje“ všechny naše zastupované značky, v minulosti to byly např. AIE či Linhai, v současné době již zmíněné značky CF Moto a SMC. Journeyman je tedy dovozce, vlastní obchodní značka je pak ve čtyřkolkovém oboru všeobecně známý název „Gladiator“.
Gladiator byl a je spojován hlavně se všemi modely CF Moto, které, se od svého uvedení na trh v roce 2006 vyšvihly na přední místa prodejnosti a pozici nejprodávanějších čtyřkolek současnosti si drží i nadále, hlavně samozřejmě i díky skvělému modelu Gladiator X8 V-Twin a nesmrtelnému „entry“ modelu Gladiatoru 510. Loni jsme do serie Gladiator zařadili i novou sportovní sedmistovku od SMC, kterou najdete pod názvem Gladiator 720 Sport. Důvody byly celkem prozaické – v modelech od CF Moto chybí sedmistovka a zatím i ryze sportovní 4×4 model. Takže tímto krokem jsme zkompletovali celou řadu Gladiatorů a nyní se tedy nabízí Gladiatoři s objemy motorů 500, 600, 700 i 800 ccm.
Které modely vašich čtyřkolek patří v Česku a na Slovensku k nejpopulárnějším? Které se nejlíp prodávaly třeba v minulosti a které teď?
Velmi zajímavá otázka! Aktuálně je to, ostatně tak jako i jinde ve světě, samozřejmě Gladiator X8 V-Twin, který nabízí opravdu hodně muziky za velmi solidní peníze při vysoké spolehlivosti. Velmi dobře se prodává i nejlevnější model, Gladiator 510, který je opravdovým evergreenem. Ještě pár let zpět patřily mezi nejpopulárnější kolky třístovkové 2×4 modely od SMC, konkrétně Jumbo 301, 302 a R5. Se změnou vnímání čtyřkolek však modely 2×4 postupně ustoupily do pozadí regulérním 4×4 modelům, hlavně pak cenově hodně podobnému Gladiatoru 510. SMC se opět dostalo na výsluní v roce 2012, kdy přišlo zcela nové Jumbo 720R. Takže shrnuto – X8, 510, 720 – to je dnešní obrázek.
Jedním z nejnovějších přírůstků ve vaší nabídce je Z8, co si od tohoto modelu slibujete?
Segment SSV/UTV je stále ještě v ČR i v SR „v plenkách“, oproti např. Americkému kontinentu jsme opravdu na začátku, nicméně právě modely od CF Moto pomáhají rozšířit kategorii „buggy“ i v našich končinách. Proč? Podobně jako to bylo u čtyřkolkového bestselleru X8 nabízí Z8 podobné zážitky a vzrušení jako dvojnásobně dražší konkurenční stroje. Gladiator Z8 se prodává nad očekávání dobře a sami jsme vývojem prodejnosti Z8 (ale i motorově slabších Z6 a Z6 EX) velmi příjemně překvapeni.
Je vidět, že tento segment má i v rozlohou malých zemích slušný potenciál. Gladiator Z8 je jak pro nás, tak pro naše zákazníky, příjemným rozšířením nabídky a slibujeme si, že právě tyto SSV si najdou nové fanoušky, kteří z různých důvodů nechtějí klasickou čtyřkolku.
Spolupracujete při vývoji nových modelů s výrobci – vašimi dodavateli?
Ano, a dovolím si říci, že patříme mezi nejaktivnější importéry co se technických inovací, nápadů či vylepšení týče. Velmi dobře funguje naše interní komunikace – při zjištění nedokonalostí velmi rychle toto zpracujeme a zasíláme do fabriky. Následně pak jsme schopni ve spolupráci s továrnou rychle vše řešit a musím potvrdit, že obě továrny jsou v otázce „upgradu“ velmi rychlé. I díky tomuto máme u obou továren zvýhodněné postavení a vždy jako jedni z prvních dostáváme první kusy (např. Jumbo 720R jsme měli jako úplně první v Evropě) na hardcore otestování. To probíhá celkem pravidelně dost drsným způsobem – novinku většinou ihned pošleme na nějaký maraton, ideálně do Rumunska, tam syrovou sériovku drtí několik dní, třeba jako v případě X8, která mj. závod vyhrála a pak je dále minimálně rok huntována při novinářských testech a na předváděcích akcích dealerů.
Samozřejmě máme vlastní závodní tým, který má jedno specifikum, vlastně dvě. To první je, že každý stroj, který byl vybrán pro závody, měl být co nejvíce sériový a měl ukázat, že i s minimálními náklady lze dělat dobré výsledky. No a druhé specifikum se jmenuje Martin Malát. Ten totiž povýšil „dobré“ na „nejlepší“. Martin Malát vyhrál v nejtěžších Offroad Maratonech vše, co mohl – je 14-ti násobný vítěz jednotlivých závodů seriálu Offroad Maratonů, absolutní vítěz seriálu Offroad Maratonů 2009 na Gladiatoru 510 a absolutní vítěz seriálu Offroad Maratonů 2012 na Jumbu 720R v nejtěžší kategorii Mistr Quad 4×4. Mj. to je kategorie, kde byste jednoválec opravdu pohledali…
V posledních dvou letech skvěle reprezentují i otec a syn Dvořákovi, kteří si pravidelně prohazují místa na bedně a jsou mistrem a vicemistrem Mistrovství ČR v trialu 2013, prvním a druhým vicemistrem Mistrovství ČR v trialu 2012! Naposledy se blýskli skvělým druhým místem i na těžké 4hodinovce v Lučivné. Jen tak mimochodem, jezdí na vítězi Offka z roku 2009, stařičkém Gladiatoru 510…
Závodní úspěchy na našich strojích přinášeli a přinášejí i další jezdci, v současnosti nejčastěji na strojích Jumbo 720R. Letos bude v akci k vidění znovu nesmrtelný Gladiator 510 a novinka Gladiator 720 Sport (trialy a Offroad Maraton).
Předchozí článek