Emu jde dál

od
0 komentář

IMG_2436Hisun ukázal už předloni novou kolku, která nemá nic společného s tím, co bylo před ní. Tedy až na jednu podstatnou součástku – až na motor. Ten už značka používá v UTV docela dlouho.

Hisun oprásknul před lety design grizzlyny a tyhle kolky mu ve výrobě vydržely dodnes. Jenže stejně jako u Yamahy, i u Hisunu je zub času neúprosný a ohlodává dřív bezkonkurenční konstrukci (ehm, bavíme se teď o Yamaze, aby bylo jasno…). Bylo potřeba investovat do výzkumu, inspirace… a inovovat. IMG_2452
Pěti a sedmikila od Hisunu pod značkou Emu najdete i v českých quadshopech a teď je doplňuje právě zajímavě se tvářící osmistovka. Designem se sice už grizzlyně nepodobá, s přimhouřením obou očí (tak, že vypadáte jak Číňan) ovšem skoro připomene kamna. Autíka. A ta připomínka není jen tak ledajaká, když se k hisunovi nebo emíkovi přikradete zezadu, dostane vás zadní náprava – vlečná ramena jak z Kanady, až srdce kolkaře radostně poskočí. Směrem dopředu kanadská inspirace pokračuje osmistovkovým V-Twinem, který jako by z oka ojnice vypadnul právě provařenému Rotaxu. Nebýt přední náprava celkem nepochopitelně typu McPherson, tak zajásáte, že je tu Outlander za poloviční prachy!! Ale ani jednoduchá přední náprava nemusí být žádná tragédie, na polárech to fungovalo léta a nikdo si z toho hlavu nedělal. Tady se přidává ještě posilovač! Hisun tak předběhl Polaris v prvenství instalace EPS na kolce s tímhle typem nápravy (Polaris EPS poprvé použil u nového Sportsmana 570).
IMG_2457Že tohle osmikilo míří vysoko, minimálně cílí na Gladiatora X8, dokládá vcelku slušné zpracování – velký a přehledně sestavený displej, stejný jako na náklaďáčku, LEDkové světlo vzadu, projektorové čočky v předních lampách, plastem se nešetřilo ani na obřích bástrech a sedlo je taky jak kanape. K tomu se přidává schránka pod zadním i pod předním nosičem, bytelné rámy nebo hliníková kola (čtrnáctky). Celkově vzato až na letité ovladače na řídítkách to vypadá na totální spálení mostů vedoucích do minulosti a počátek nové kapitoly.
 
IMG_2395 IMG_2390 IMG_2389 IMG_2393 IMG_2392 IMG_2387 IMG_2386 IMG_2382
 
 
 
 
 
 
Technické údaje:
 Motor: vodou chlazený dvouválec
 Rozvod:               OHC/4
Zdvihový objem:             800 ccm
Max. výkon:      55 k (41 kW)/6500 ot./min.
 Max. točivý moment:    90 Nm/4500 ot./min.
Plnění motoru: EFI
Převodovka:      CVT
 Pohon: 2WD/4WD
Brzdy vpředu/vzadu:     hydraulické kotoučové
Pneumatiky vpředu/vzadu:       26×9-14/26×11-14
Rozměry dxšxv:               2510 x 1120 x 1390 mm
 Rozvor:                1490 mm
Světlá výška:     310 mm
Výška sedla:      900 mm
Suchá hmotnost:             395 kg
Nosnost korby:                159 kg
Nádrž:  20 l
 Cena:    199 900 Kč
 

0 komentář
0

Related Posts

Leave a Comment

16 − 15 =