Už léta pohání největší sportku od Yamahy prověřený jednoválec o objemu 686 ccm. Letos přišly změny…
Vodou chlazený motor, jehož původ lze vystopovat do osmdesátých let k legendárním endurům XT a Ténéré, přišel pro letošní modelový rok s porcí změn, která by ho měla udržet ve formě proti největšímu konkurentovi – Hondě TRX 700. Motoráři zapracovali na hlavě, pístu, časování vačky i palivových mapách pro vstřikování. Modifikace vyústila ve zvýšení kompresního poměru z 9,2:1 na 10,0:1 a i když výrobce tradičně neuvádí hodnoty, tak upozorňuje, že vyšší je i výkon a to o rovných 10%. Jestliže tedy předešlá verze dávala cca kolem 50 k, tak teď by se měl Raptor dostat na cca 55 poníků. A to není málo 🙂
Kolegové ze serveru ATV Rider testovali nového Raptora v kalifornské poušti. Jejich poznatky hovoří jasně – víc výkonu a točivého momentu vede k tomu, že pro Raptora typická wheelie jsou ještě snáz a radostněji. Kolka je navíc jenom o cca 8 kilo těžší než sportka YZF450R, takže je poměrně lehká a snadno ovladatelná. Zároveň je podvozek postavený na víc na pohodlné cestování nebo výletnění po čtyřkolových trasách. Tomu odpovídá i nové měkčí nastavení podvozku a použití větších 22 palcových gum na předku, se kterými snáz překonáváte překážky a zdoláváte díry a prohlubně. Kroska to tedy není, ale když už na to dojde, tak menší skoky zvládá nový Raptor díky měkčímu podvozku s větší grácií a po dopadu pořád nehrozí dorazy…
Foto: ATVRider.com
Předchozí článek