Letos to vypadá, že se Japonci probudili z letitého spánku a chrlí jednu novinku za druhou. Sice to nejsou takové bomby, jako umí Amíci, ale pracovních povozů je taky potřeba.
Kawasaki Mule je pracák každým coulem a sotva tomu bude někdy jinak. Největší z Mul – model PRO-FXT je to nejsilnější, co si u Kawasaki můžete objednat, když chcete mít doma užitkový náklaďáček. Aktuální novinka by navíc měla být nejen tou nejsilnější, ale i tou nejrychlejší Mulou všech dob, ať už to zní jakkoliv podivně 🙂
Hlavní novinkou je obrovská kabina, kam se vejdou buď tři nebo hned šest pasažérů. Kabina pojmenovaná Trans Cab je modifikovatelná – zadní sedačky se dají složit a posunout vpřed a vznikne tak delší ložná plocha korby – výrobce dodává, že tuto úpravu zvládne jeden člověk za jednu minutu a jednu cestu kolem stroje. Navíc pro to není potřeba žádné nářadí… Kawa tak dorovnává Yamahu, která letos uvedla taky šestimístného Vikinga. Kawasaki se ovšem chlubí tím, že díky kratšímu rozvoru (234 cm) je Mule skvěle ovladatelná oproti konkurentům.
Model Mule PRO-FXT pohání tříválcový benzinový motor o zdvihovém objemu 812 ccm, u kterého Kawasaki zveřejňuje jenom hodnotu točivého momentu, která činí 65 Nm. Automobilový motor pochopitelně krmí stříkačka (Kawa slibuje díky 30litrové nádrži slušný dojezd), převod je tady ale řešený běžným variátorem. Poháněná můžou být všechna kola a vzadu má Mule uzavíratelný diferenciál – takže ani na asfaltu se Mule nebude šprajcovat do zatáček a kroutit poloosy. S takovou výbavou je Kawa citelně silnější než konkurenční Viking VI a podle výrobce tohle uveze plných 450 kilo na ocelové hydraulicky zvedané korbě a utáhne dvojnásobek při zapojení na kouli.
Při téhle zátěži přichází vhod posilovač řízení (základní verze ho ale nemá) – který tady reaguje na rychlost a postupně ubírá na účinnosti. Jak hbitá Mule je, si uděláte představu z poloměru otáčení, který má hodnotu 4,9 metru. Špatná není ani světlost – 26 cm. Při své váze dostává Mule i poměrně výkonnou brzdovou soustavu s velkými dvoupístovými třmeny vpředu.
V kokpitu nečekejte žádné anatomy a ergonomii závoďáku – jsou tu dvě lavice pro tři sedící (ovšem pro všechny jsou tu tříbodové pásy), ovládání je kompletně soustředěné na palubní desku, takže odpadá nutnost cokoliv montovat na středový tunel. Fortelně působí čtveřice dveří – sahají ale nakonec jenom po kyčle, ramena lehce ochraňují trubkové oblouky vystupující z ochranného rámu. Protože si tu nemůžete seřídit sedačku, má Mule aspoň výškově nastavitelný volant a to v obrovském rozsahu 40°, případně se dá úplně sklopit a usnadní vstupování z kabiny. Japonci si potrpí na chytrá řešení a tak pod sedadly najdete objemné plastové vany na cokoliv, k tomu se přidávají schránky v palubní desce. Ve středu palubky pak na posádku svítí multifunkční displej převzatý z Brute Force.
Mule PRO-FXT se bude prodávat ve čtyřech provedeních. Vzhledem k tomu, že výroba bude probíhat v Lincolnu ve státě Nebraska, budou Muly nejdřív k mání na americkém trhu, v Evropě se jich asi moc prodávat nebude.
Předchozí článek